| کد خبر: 249825 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور از کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور از کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  ، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ آذر و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است. فردا سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود که مناطقی از غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و تهران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این مناطق تحت‌تاثیر سامانه بارشی، بارندگی، وزش باد دارند که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه در مناطق غرب کشور، شمال خوزستان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش‌های خفیف و پراکنده رخ می‌دهد. پنچشنبه، بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها به مناطق شمالی استان بوشهر، استان فارس و نوار غربی اصفهان کشیده می‌شود. جمعه انتظار می‌رود تا مناطقی از جنوب‌غرب، فارس و بوشهر، بارش پراکنده داشته باشند.

رفیعی توضیح داد: طی دو روز آینده شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان، سمنان تداوم آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهند داشت.

به گفته وی، آسمان تهران امروز کمی ابری و غبارآلوده است و گاهی وزش باد ملایم دارد. در گرم‌ترین ساعت بیشینه دمای پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز به ۲ درجه بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته یک درجه سردتر شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سردترین نقطه در کشور امروز دیزین بالا با ۱۳ درجه زیرصفر و گرم ترین نقطه در کشور میناب و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گزارش شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.