| کد خبر: 249816 |

◄ بررسی جایگاه صندوق توسعه حمل و نقل کشور

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ، گزارش مربوط به بررسی جایگاه صندوق توسعه حمل و نقل کشور را منتشر کرد.

تین نیوز

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ، گزارش مربوط به بررسی جایگاه صندوق توسعه حمل و نقل کشور را منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز ، این گزارش توسط محمدجواد شاهجویی ، سبحان نظری و رضا گلشن خواص با نظارت علیرضا رهایی تهیه و تدوین شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: مطابق با ماده 48 احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، مصوب سال 1396، به منظور ایجاد ساز و کارهای تامین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت و ناوگان حمل و نقل کشور، تشویق، حمایت و مشارکت در ساخت، توسعه و نگهداری شبکه ها و زیرساخت ها، به دولت اختیار داده شد تا صندوق توسعه حمل و نقل را با سرمایه اولیه 190 هزار میلیارد ریال از دارایی های خود که در اختیار وزارت راه و شهرسازی ، سازمان ها و شرکت های تابعه و وابسته به آن قرار دارد، با استفاده از منابع پیش بینی شده در این ماده و نیروی انسانی موجود وزارت راه و شهرسازی و با شخصیت حقوقی مستقل دولتی وابسته به وزارت راه و شهرسازی تشکیل دهد.

در ادامه این گزارش عنوان شده است: این صندوق طبق اساسنامه خود و در چارچوب مصوبات هیئت امنای متشکل از وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه توسط هیئت عامل فعالیت می کند. در تاریخ 5 مرداد ماه 1398 ، هیئت وزیران در نشستی با اساسنامه تدوین شده برای تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل کشور، موافقت کرد و معاون اول رئیس جمهور دستور راه اندازی این صندوق را به وزرای راه و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: مطابق اساسنامه تصویب شده، از جمله اهداف مهم این صندوق که به صورت یک شرکت دولتی اداره می شود، تامین مالی و حمایت از سرمایه گذاری متقاضیان غیر دولتی در توسعه زیربناها و ناوگان حمل و نقل کشور و بهره برداری از آنها و نیز حمایت از صنایع و شرکت های دانش بنیان در این حوزه در نظر گرفته شده است. در مقایسه با سایر روش ها و ابزارهای در دسترس سازمان ها و شرکت های دولتی موجود، این صندوق می تواند با روش های متنوع تر و آزادی عمل بیشتر، از طریق ایجاد ساز و کارهای حمایتی مطابق با آنچه در اساسنامه اش تکلیف شده است به توسعه هرچه بیشتر زیرساخت ها و ناوگان حمل و نقل کمک کند.

برای دریافت فایل کامل مطلب مورد نظر اینجا کلیک کنید.

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.