| کد خبر: 249761 |

تردد روزانه ۹۰ هزار کامیون از گذرگاه‌ های مرزی کشور

در حال حاضر تردد متوسط روزانه از ۲۵ مرز کشور به بیش از ۹۰ هزار دستگاه کامیون رسیده که اکنون نرخ متوسط تردد کامیون‌ از مرزهای کشور فراتر از دوران قبل از کرونا است.

تین نیوز

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر تردد متوسط روزانه از ۲۵ مرز کشور به بیش از ۹۰ هزار دستگاه کامیون رسیده است که اکنون نرخ متوسط تردد کامیون از مرزهای کشور فراتر از دوران قبل از کرونا است.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، جواد هدایتی در نشست هم اندیشی مدیران پایانه های مرزی کشور در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر تردد متوسط روزانه از ۲۵ مرز کشور به بیش از ۹۰ هزار دستگاه کامیون رسیده است که اکنون نرخ متوسط تردد کامیون از مرزهای کشور فراتر از دوران قبل از کرونا است.

هدایتی افزود: همچنان این ترددها در حال افزایش بوده و آخرین آمار ثبت شده نیز در این مرزها نشان دهنده ثبت تردد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد سالانه از ۲۵ پایانه مرزی کشور است.

وی بیان کرد: از ۳۲ مرز زمینی مصوب دولت، هم اکنون ۲۵ مرز فعال در کشور وجود دارد و ۷ مرز نیز به صورت غیر فعال است.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار کرد: از سال ۱۳۷۵ تا به امروز برای فعالیت و بهره برداری از این پایانه ها و اجرای طرح های عمرانی و عملیاتی آن ها هزینه های بسیاری شده است که بر اساس برآورد ارزش امروز آن می توان گفت، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

هدایتی با اعلام اینکه برای مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی اقداماتی چون درجه بندی و اولویت بندی پایانه های مرزی کشور صورت گرفته است، بیان کرد: در همین راستا ساماندهی توقف و نوبت دهی به کامیون های مراجعه کننده به پایانه های مرزی و طرح ایجاد حریم حفاظتی در پایانه های مرزی ارایه شده است و همچنین ساماندهی و توسعه پایانه های مرزی مهمی همچون میلک، دوغارون، باشماق، آستارا و نوردوز آغاز و اجرایی شد.

هدایتی خاطر نشان کرد: خواب ۵۰ هزار دستگاه کامیون در مرزها سالانه ۷۰ میلیون یورو برای ما هزینه دارد که معادل ریالی این هزینه برابر با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می باشد که معادل با ساخت و تجهیز هشت پایانه مرزی است.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: این خواب به افزایش قیمت کالای صادراتی، خواب کامیون و از کارافتادگی حدود ۲.۵ ماهه ناوگان و توقف سرمایه در مرز منجر شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این نشست، منصور فخاران مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی ، ایرج بیگدلی مدیرکل هسته گزینش سازمان، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ، معاونان دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی حضور داشتند و مطالب و گزارش های راهبردی درحوزه ذی ربط ارایه کردند

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    عدد 90 هزار تردد كاميوني در روز نادرست است و احتمالا 90 هزار تن در روز منظور بوده