| کد خبر: 249729 |

در پی بازدید رییس جمهور از متروی پرند؛

درخواست سه گانه مدیر عامل مترو از دولت

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به بازدید صبح امروز رئیس جمهور از مترو پرند ابراز امیدواری کرد که تزریق ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه نقدی امسال این خط در مصوبات سفر استانی لحاظ شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به بازدید صبح امروز رئیس جمهور از مترو پرند ابراز امیدواری کرد که تزریق ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه نقدی امسال این خط در مصوبات سفر استانی لحاظ شود.

به گزارش تین نیوز ، محسن هرمزی با اشاره به بازدید صبح امروز - پنجشنبه- رئیس جمهور از روند احداث متروی پرند، با بیان اینکه کل بودجه ساخت مترو پرند باید توسط دولت تامین شود گفت: در بودجه امسال ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه نقدی برای ساخت مترو پرند در نظر گرفته بودند و مابقی نیز قرار بود از طریق تهاتر املاک انجام شود که این مساله در حال انجام است.

وی با اشاره به درخواست های مترو از رئیس جمهور در بازدید امروز گفت: درخواست کردیم تزریق بودجه ۲۱۰ میلیارد تومانی مترو پرند را که هنوز پرداخت نشده، جزو مصوبات سفر استانی در نظر بگیرند. همچنین از رئیس جمهور درخواست کردیم که وزارت نیرو دو فیدر ۷.۵ مگاواتی برای برق این خط درنظر بگیرند که رئیس جمهور، وزیر نیرو را خواست و همانجا به وی دستور داد که این مهم کارسازی شود.

مدیر عامل شرکت مترو تهران با بیان این که برای تکمیل مترو پرند به ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم که اگر ۱۱۰۰ میلیارد تومان امسال تامین شود، پیشرفت بزرگی در کار صورت می گیرد تصریح کرد: همچنین درخواست شد که واگذاری زمین از طریق شرکت عمران پرند به مترو یک دفعه باشد تا پیمانکار مترو بتواند نسبت به کارسازی آن برای پیشرفت پروژه مترو اقدام کند.

 بر اساس برنامه ریزی اولیه، خط متروی پرند که احداث آن از اواخر دهه ۸۰ آغاز شد، از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می رسد. ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره برداری رسیده است، اما ۲۰ کیلومتر پایانی که شاه بیت خط متروی پرند است، به سرانجام نرسیده است که رئیس جمهور امروز در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره مند شوند.

نقشه مترو تهران - پرند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.