| کد خبر: 249713 |

جابه‌جایی روزانه ۱۵۰ هزار مسافر در صورت کاهش سرفاصله زمانی مترو اصفهان

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تلاش برای کاهش سرفاصله زمانی خط یک متروی این کلان شهر گفت: در صورتی که کاهش این سرفاصله به هشت دقیقه محقق شود، امکان جابه جایی مسافر تا ۱۵۰ هزار نفر در روز امکان پذیر خواهد شد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تلاش برای کاهش سرفاصله زمانی خط یک متروی این کلان شهر گفت: در صورتی که کاهش این سرفاصله به هشت دقیقه محقق شود، امکان جابه جایی مسافر تا ۱۵۰ هزار نفر در روز امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش تین نیوز ، حسین حق شناس  اظهار کرد: خط یک متروی اصفهان با وجود بهره برداری، از نظر ایمنی و قراردادی دارای مشکلاتی بود که با تلاش های انجام شده، این مشکلات رفع شده است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با افزایش ظرفیت خط یک، سرفاصله های رسیدن قطار شهری را کاهش دهیم و از ۱۱ دقیقه که به هشت دقیقه برسانیم، ادامه داد: برای این منظور باید پیش نیازهای این موضوع از جمله رفع ایراد قطارهای در حال تعمیر انجام شود و برنامه زمان بندی نیز اصلاح شود و خرید قطار جدید نیز در برنامه قرار دارد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در صورتی که کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارهای خط یک به هشت دقیقه محقق شود، ظرفیت جابه جایی مسافر افزایش می یابد؛ در حال حاضر توان جابه جایی مسافر ۱۰۰ هزار مسافر در روز است که حدود ۷۰ هزار نفر از این ظرفیت استفاده می شود و پس از کاهش سرفاصله، امکان جابه جایی مسافر تا ۱۵۰ هزار نفر در روز امکان پذیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین با افزایش ظرفیت مترو، امکان اتصال خطوط دوچرخه و دیگر سیستم های حمل ونقلی به ایستگاه ها و افزایش تقاضا نیز فراهم می شود.

حق شناس با بیان اینکه در حال حاضر خط یک مترو از ایستگاه دفاع مقدس (پایانه صفه) تا ایستگاه قدس (عاشق آباد) فعال است، تصریح کرد: در برنامه های توسعه، ادامه این خط تا میدان استقلال (دانشگاه صنعتی) و بعد از آن تا شاهین شهر قرار دارد و از سوی دیگر این خط تا بهارستان ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: شاهین شهر و بهارستان ساخت خطوط مترو را آغاز کرده اند و اصفهان نیز باید بخش توسعه خط یک را انجام دهد، چراکه بودجه آن نیز پیش بینی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.