| کد خبر: 249690 |

معاون مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

افزایش سرعت تردد در جاده های کشور

معاون مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سرعت تردد در محورهای کشور و آذربایجان شرقی بالاست و نیاز به توجه ویژه و کاهش سرعت به شدت احساس می شود.

تین نیوز

معاون مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سرعت تردد در محورهای کشور و آذربایجان شرقی بالاست و نیاز به توجه ویژه و کاهش سرعت به شدت احساس می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و  شهرسازی، هرمز ذاکری معاون مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در جلسه بررسی وضع ایمنی و تصادفات راه های استان گفت: سرعت بالا و تجاوز به چپ یکی از عوامل اصلی تصادفات و شدت آن است و برای کاهش آن باید تدبیرهای لازم برای کاهش سرعت اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی تنوع جاده ای بالایی دارد تصریح کرد: سامانه های نظارت بر سرعت و کنترل آن در محورهای آذربایجان شرقی بخصوص اتوبان کسایی، محور تبریز - آذرشهر و تبریز - اهر کم است و باید متناسب با میزان تردد در این محورها، سامانه ها هم افزایش یابد.

معاون مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین از تثبیت روند افزایش تصادفات در سطح کشور و تداوم ان در سال های آینده خبر داد و چاره اندیشی برای آن را ضروری برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی هم با اشاره به ناهمخوانی افزایش طول راه ها با امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری و مدیریت آن گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر آزادراه ساخته شده، اما تجهیزات ما در حد ۱۰ سال گذشته است.

علیزاده با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه سالانه کافی برای نگهداری راه ها افزود: دورترین نقطه استان در شهر ترک میانه با مرکز استان ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد و این امر نشان دهنده لزوم به روز رسانی امکانات راهداری و همچنین تجهیز بیمارستان های معین برای رسیدگی و درمان بیماران تصادفی است.

وی همچنین از صدور مجوز و شهر فروشی در ورودی شهرهای استان انتقاد کرد و گفت: این مسئله در بلند مدت هزینه های زیادی را به مردم و دولت تحمیل خواهد کرد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از افزایش تصادفات در ۸ ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: محورهای، مرند، سراب و اهر بیشترین تصادفات را داشته اند.

سرهنگ کریمی نژاد افزود: عمده تصادفات در محورهای اصلی استان اتفاق افتاده که لازم است در برخی از نقاط حادثه خیز، آرام سازی تردد انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم از بازسازی بیمارستان آیت الله طالقانی تبریز برای پذیرش بیماران ترومایی خبر داد و گفت: ۷۰۰ متر فضا در این بیمارستان ایجاد شده تا با تجهیز آن به امکانات طب اورژانس، نیازی به انتقال بیماران ترومایی غرب تبریز به بیمارستان امام رضا(ع) در شرق تبریز نباشد.

احمدیان با اشاره به اینکه بیمارستان های اهر، میانه، مرند و بناب به عنوان بیمارستان های معین بیماران ترومایی انتخاب شده اند، افزود: ۳۰۰ نفر ظرفیت خالی در طب اورژانس استان داریم که برای کاهش آمار تلفات بیماران تصادفی باید از طرف وزارت بهداشت این تعداد جذب شود.

سیدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه بیشتر نیروهای این جمعیت در استان داوطلب هستند افزود: بعضی از پایگاه های هلال احمر در کانکس مستقر است که باید ضمن جذب نیروهای متخصص رسمی برای استان، پایگاه های دائمی هم ساخته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.