| کد خبر: 249610 |

◄ اتلاف وقت مسافران در ایستگاه های مترو + عکس

چرا اکثر مسافران مترو رنج و معطلی صف شارژ بلیت را به جان می خرند اما موجودی کارت شان را کنترل نمی کنند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل از اتلاف وقت مسافران در ایستگاه های مترو برای شارژ کارت بلیت مترو خبر داد و گفت: چرا اکثر مسافران مترو رنج و معطلی صف شارژ بلیت را به جان می خرند اما موجودی کارت شان را کنترل نمی کنند.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان با ارسال تصویری از صف مسافران مترو برای شارژ کارت بلیت، گفت: این تصویر بریده ای از یک صف طولانی شهروندان تهرانی در یکی از ایستگاه های مترو برای شارژ کارت بلیت شان را نشان می دهد.صحنه ای که در ایستگاه های مترو هر روزه و به دفعات زیاد مشاهده می شود.

صف شارژ کارت بلیت مترو
صف مسافران مترو برای شارژ کارت بلیت

او عنوان کرد: این مسافران وارد ایستگاه می شوند، به گیت بلیت خوان می رسند و کارت را روی دستگاه قرار می دهند اما با بوق هشدار و پیام فقدان شارژ مواجه می شوند.

قصابیان گفت: آنان سپس به دستگاه شارژ خودکار بلیت بر می گردند، با صف مواجه می شوند اما ناچارند برای عبور از گیت، همان لحظه کارتشان را شارژ کنند. وقتشان در صف تلف می شود و از کارشان می مانند. این معطلی گاهی به 20 دقیقه هم می رسد.

وی با بیان این که تشکیل صف برای شارژ کارت بلیت نشان می دهد این رفتار در عموم مسافران رایج است، گفت: این در حالی است که در هر بار عبور از گیت، مانده موجودی کارت روی صفحه نمایش داده می شود و دارنده کارت به راحتی می تواند متوجه مانده موجودی کارتش بشود.

او افزود: مسافران می توانند قبل از اینکه این عدد به صفر نزدیک شود، با برنامه ریزی قبلی، در یک ایستگاه خلوت و سر فرصت و با آرامش کارت خود را شارژ و از اتلاف وقت خود در ایستگاه های شلوغ پیشگیری کند.

قصابیان ادامه داد: اکثر مسافران مترو رنج و معطلی صف شارژ بلیت را به جان می خرند اما موجودی کارت شان را کنترل نمی کنند. چرا؟

وی عنوان کرد: پاسخ این سوال در بضاعت دانش این قلم نیست. آیا روانشناسان اجتماعی تحلیلی از این رفتار و پاسخی به این سوال دارند؟ شاید پاسخ این سوال سر نخی برای پاسخ سوال های بیشتری در مورد رفتار های اجتماعی ما ایرانیان باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.