| کد خبر: 249604 |

رئیس سازمان فضایی مطرح کرد:

اضافه‌ شدن بالن‌ های فضایی به خدمات امدادرسانی

این بالن‌ها قابلیت قرار دادن حداقل ۵۰ کیلوگرم محموله در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح زمین را دارند که در بحران‌ های طبیعی کشور تاکنون ۱۲۰ شبانه‌روز خدمات ارائه داده‌ اند.

تین نیوز

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به خدمات بالن های مخابراتی پژوهشگاه فضایی گفت: این بالن ها قابلیت قرار دادن حداقل ۵۰ کیلوگرم محموله در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح زمین را دارند که در بحران های طبیعی کشور تاکنون ۱۲۰ شبانه روز خدمات ارائه داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسن سالاریه، با اشاره به توانمندی پژوهشگاه فضایی ایران در طراحی و ساخت انواع بالن های مخابراتی ، گفت: ماموریت اصلی بالن های مخابراتی که توسط متخصصان کشورمان در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته می شوند، ارائه خدمات اینترنتی و همچنین پایش در شرایط بلایای طبیعی است.

وی افزود: بالن های ساخت پژوهشگاه فضایی، قابلیت قرار دادن حداقل ۵۰ کیلوگرم محموله در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح زمین را دارند و از این حیث، امکان خوبی را می توان در شرایط مختلف برای رفع مشکلات مردم در حوزه ارتباطات، فراهم کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: با استفاده از توانمندی این بالن ها، می توان پوشش مخابراتی (4G-LTE)  خوبی را در شعاع پوشش حداقلی ۱۰ کیلومتری ذیل بالن ایجاد کرد تا مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

سالاریه اضافه کرد: تحمل باد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی حداقل ۵ شبانه روز در شرایط مختلف آب و هوایی از دیگر توانمندی های این سامانه ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بالن های ساخت پژوهشگاه فضایی ایران تاکنون در مقاطع مختلفی برای حل مشکلات مردم عملیاتی شده اند، اظهار کرد: این بالن ها در سال های ۹۶ و۹۷ و همچنین ۱۴۰۱ ماموریت ارائه خدمات اینترنتی و مخابراتی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) را با موفقیت اجرا کرده اند.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: همچنین این بالن ها در مواقع وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله سرپل ذهاب در سال ۹۶، سیل پلدختر در سال ۹۸ و چندین و چند ماموریت عملیاتی دیگر، به مردم خدمت رسانی کرده اند که مجموعا این خدمات رسانی ها به بیش از ۱۲۰ شبانه روز می رسد.

سالاریه تاکید کرد: همانطور که درباره زلزله بندر کنگ هم اخیرا اعلام کردیم، سازمان فضایی آمادگی دارد این بالن ها را بنابر اعلام نیاز وزارت ارتباطات در مناطقی که بلایای طبیعی در آنجا رخ داده، عملیاتی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.