| کد خبر: 249531 |

مدیرعامل شرکت راه آهن مطرح کرد؛

عبور ۳ روزه بارهای ترانزیتی از سرخس تا بندرعباس

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق کشورمان صادر می‌شود، گفت: این محصولات به صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس می‌شود و از مرز سرخس تا بندرعباس ظرف مدت کمتر از ۳ روز طی شده و سپس با کشتی به کشور هند حمل می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق کشورمان صادر می‌شود، گفت: این محصولات به صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس می‌شود و از مرز سرخس تا بندرعباس ظرف مدت کمتر از ۳ روز طی شده و سپس با کشتی به کشور هند حمل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر صدا و سیما به تشریح اهداف سفر اخیر خود و هیات همراه به کشور روسیه پرداخت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، دیپلماسی ریلی در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، افزود: این سفر به منظور افزایش تبادلات و تعاملات ریلی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای قفقاز و کشورهای همسایه صورت پذیرفت.

صالحی تاکید کرد: سال گذشته به لطف پروردگار توانستیم رکورد تاریخ راه‌آهن را با یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن در حوزه ترانزیت و یک میلیون و ۹۱۹ هزار تن در حوزه صادرات داشته باشیم. البته این روند ادامه پیدا کرد و ما در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم تا از تک محصولی و تمرکز از تعداد اندکی از محصولات به سمت چند محصولی پیش برویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روسیه یکی از کشورهایی است که امکان تعاملات ریلی در حوزه ترانزیت با آن وجود دارد، تصریح کرد: ما از ماه‌های گذشته جلسات مختلفی را برگزار کردیم. همچنین دیداری در مسکو با همتای روسی خود در راه‌آهن روسیه داشتیم و آن‌ها نیز به کشورمان آمدند.

وی با بیان اینکه بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق کشورمان صادر می‌شود، افزود: این محصولات به صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس شده و از مرز سرخس تا بندرعباس که طول مسیر حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است ظرف مدت کمتر از ۳ روز طی شده و سپس با کشتی به کشور هند حمل می‌شود. این مسیر تقریبا یک سوم مسیر قبلی است که از مسیر دریای سیاه از روسیه به هند طی می‌شد.

صالحی با اشاره به اینکه این تعاملات یک توفیق برای کشور مبدا و مقصد محسوب می‌شود، تاکید کرد: این مسیر علاوه بر اینکه زمان کوتاه‌تری را از جهت سیر کالا از مبدا به مقصد می‌تواند داشته باشد، همچنین درآمد ارزی برای کشورمان خواهد داشت ضمن اینکه می‌تواند باعث سیادت سیاسی و امنیتی کشورمان شود.

مدیر عامل راه‌آهن با اشاره به دستاوردهای سفر خود به کشور روسیه اظهار کرد: در راستای تعامل با کشور روسیه به دعوت رئیس راه‌آهن روسیه به مسکو رفتم و آنجا در اجلاس CCTT که یک شورای مهم در حوزه اوراسیا است شرکت کرده و به دعوت رئیس راه‌آهن روسیه در آنجا سخنرانی انجام دادم.

وی با یادآوری از اینکه در این اجلاس، فورواردها نیز حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ملاقات خصوصی و همچنین جلسات دوجانبه با رئیس راه‌آهن روسیه به منظور امضای قراردادی که ناظر بر یکپارچه کردن تعرفه‌ها است، انجام دادیم.

صالحی اظهار کرد: در این سفر، در رابطه با مسیری که ۳۰ هزار تن کالا در آن جا به جا شده بود، نهایتا قراردادی به امضا رسید که می‌تواند به چند میلیون تن ادامه پیدا کند. همچنین یک محصول دیگر ذغال سنگ است که آن هم با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده بود، همان جا بارگیری شد و به نظر، اولین قطار ذغال سنگی خواهد بود که از روسیه به سمت ایران حرکت خود را آغاز کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی دستور کار دولت سیزدهم را دیپلماسی حمل و نقل دانست و تاکید کرد: ما امروز از تک محصولی به سمت چند محصولی حرکت کردیم و این تعاملات نیز روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه توافقات انجام شده بین راه‌آهن‌های ایران و روسیه فراتر از سایر قراردادها و تفاهمات انجام شده بود، افزود: از ابتدای مهرماه، یک روز در میان و بستگی به باری که وجود داشته است، یک قطار ۳۰ تا ۵۰ واگنی از مرز سرخس تحویل گرفتیم و ظرف کمتر از سه روز در بندر عباس تحویل دادیم که این حرکت هم‌اکنون ساری و جاری شده است.

به گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر محصول کود، در حوزه ذغال سنگ هم این سیر به جریان افتاده و روز به روز در حال توسعه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 2

    سوالی برایم پیش آمده که لطفا پاسخگو باشید. متن را تقریبا بطور کامل از سایت راه اهن گرفته اید. هرجا که آنها "دکتر صالحی" نوشته اند شما به "صالحی" تبدیل کرده اید. چرا؟؟

    • علی 1 0

      سلام به شما
      علیرغم دقت نظر تحسین برانگیز شما به نظر من شما زمان و استعداد خود را در امور پیش پا افتاده مصرف می کنید
      1- در روزنامه نگاری این کار رایج است .
      2- برای روزنامه های منتقد این امور حداقل روزنامه نگاری است .
      3- من هم برخی رویه های تین نیوز از جمله استقلال نظراتش را درست نمی دانم اما در این زمینه که کوچکترین قدمی در راستای دکتر بازی است از آنها کمال تشکر را دارم بلایی که دکترهای بی یال و دم اشکم و یا صرف اکادمیک آورده اند خیلی سخت است .
      4- در آخر اینکه مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید علی ای حال که آقای دکــــــــــــــــــــتر صـــــــــــــــــــــــــــــالــــــــحـــــــــی ، به نظر دکترای حرف درمانی دارد تا اقدام درمانی
      اگر از اطرافیان حوزه مدیریت ریلی نیستید شایسته بود خود را معرفی می نمودید چرا که ، در حال حاضر به شدت مانند چیزهایی که دور شیرینی ها پرواز می کنند می نمایید .

  • غلام 0 0

    دکتر حرف درمانی !!!!
    دو تا جلسه برنامه صف اول دکتر صالحی رفته اما حرفاش تموم نشده
    کشور با مدیر وسط میدون که دلسوز باشه مشکلاتش حل میشه نه با خرافی