◄ تامین ناوگان هوایی کشور بر اساس معیار عمر اقتصادی هواپیماهای کارکرده
هواپیماها دارای عمر با معیارها و اهداف متفاوت اقتصادی، مالی، فنی، خدماتی، مفید و اسقاطی هستند که استاندارد کمی جهان شمولی در این خصوص وجود ندارد.
یک کارشناس هوانوردی گفت: هواپیماها دارای عمر با معیارها و اهداف متفاوت اقتصادی، مالی، فنی، خدماتی، مفید و اسقاطی هستند که استاندارد کمی جهان شمولی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) افزود: با این حال، میانگین حیات اقتصادی هواپیماها و بازنشستگی آنها 15 سال و میانگین عمر اسقاط هواپیماها 27 سال است.
وی افزود: هواپیماهای نو در طی 8 تا 10 سال اول دوره بهره برداری خود، نرخ استهلاک بسیار بالایی داشته و ارزش بازاری آنها به شدت کاهش می یابد و این شیب کاهش ارزش هواپیما از 10 تا 20 سال تقریبا ثابت و پس از آن دوباره با افت ارزش سرمایه ای آن با شیب تند مواجه هستیم.
به گفته معمار زاده عنوان کرد: در حال حاضر ما موج اسقاط هواپیماهای MD را طی می کنیم و موج ورودی ناوگان بازنشسته عملیاتی هواپیماهای 737 کلاسیک و A320 را تجربه می کنیم که بازتاب چرخه تحویل مدل های نوین آنهاست.
او تاکید کرد: منحنی های بقا برای نسل های بعدی 737 و A320 مانند نسل های قبلی رفتار می کنند و الگوی بازنشستگی آنها کاملا مطابق با هنجارهای تاریخی است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.