| کد خبر: 249419 |

◄ تامین ناوگان هوایی کشور بر اساس معیار عمر اقتصادی هواپیماهای کارکرده

هواپیماها دارای عمر با معیارها و اهداف متفاوت اقتصادی، مالی، فنی، خدماتی، مفید و اسقاطی هستند که استاندارد کمی جهان شمولی در این خصوص وجود ندارد.

تین نیوز

یک کارشناس هوانوردی گفت: هواپیماها دارای عمر با معیارها و اهداف متفاوت اقتصادی، مالی، فنی، خدماتی، مفید و اسقاطی هستند که استاندارد کمی جهان شمولی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) افزود: با این حال، میانگین حیات اقتصادی هواپیماها و بازنشستگی آنها 15 سال و میانگین عمر اسقاط هواپیماها 27 سال است.

وی افزود: هواپیماهای نو در طی 8 تا 10 سال اول دوره بهره برداری خود، نرخ استهلاک بسیار بالایی داشته و ارزش بازاری آنها به شدت کاهش می یابد و این شیب کاهش ارزش هواپیما از 10 تا 20 سال تقریبا ثابت و پس از آن دوباره با افت ارزش سرمایه ای آن با شیب تند مواجه هستیم.

به گفته معمار زاده عنوان کرد: در حال حاضر ما موج اسقاط هواپیماهای MD را طی می کنیم و موج ورودی ناوگان بازنشسته عملیاتی هواپیماهای 737 کلاسیک و A320 را تجربه می کنیم که بازتاب چرخه تحویل مدل های نوین آنهاست.

او تاکید کرد: منحنی های بقا برای نسل های بعدی 737 و A320 مانند نسل های قبلی رفتار می کنند و الگوی بازنشستگی آنها کاملا مطابق با هنجارهای تاریخی است.

نمودار هوایی
نمودار هوایی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.