| کد خبر: 249314 |

تنها در هفت ماه صورت گرفت:

صرفه جویی ۲۴ هزارمیلیاردی متروی تهران در مصرف سوخت

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: بررسی های آماری نشان می دهد که استفاده از خطوط متروی تهران و حومه تنها در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۱ توانسته است موجب صرفه جویی بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال در مصرف بنزین، گازوئیل و گاز شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: بررسی های آماری نشان می دهد که استفاده از خطوط متروی تهران و حومه تنها در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۱ توانسته است موجب صرفه جویی بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال در مصرف بنزین، گازوئیل و گاز شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مسعود درستی با بیان اینکه گسترش متروی تهران اثرات اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی برای پایتخت نشینان دارد افزود: در ۷ ماه ابتدایی سال، استفاده از این حمل ونقل پاک باعث شد تا ۱۴۱ میلیون لیتر در مصرف بنزین، ۲۶ میلیون لیتر در مصرف گازوئیل و ۶۷ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی شود.

وی با اشاره به فواید اقتصادی مترو در مصرف سوخت گفت: در اثر بهره برداری از خطوط متروی تهران در این بازه زمانی، میزان ۲۴ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال صرفه جویی های صورت پذیرفته است.

درستی افزود: این رقم به جز احتساب هزینه های شهری و هزینه های صرفه جویی شده در اتلاف وقت مسافران، صرفه جویی در هزینه بهداشت، درمان و نظافت ناشی از آلودگی هوا ، صرفه جویی در هزینه استهلاک و لوازم یدکی خودروها، صرفه جویی در هزینه خسارات تصادفات و صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری معابر شهری به دست آمده است.

وی با بیان اینکه نظرسنجی از مسافران نشان می دهد که هر بار استفاده از مترو به طور میانگین حدود ۳۰ دقیقه در زمان آنها صرفه جویی می کند خاطرنشان کرد: ترافیک این روزها به یکی از معضلات کلان شهر تهران تبدیل شده است که ساعت بسیاری از عمر شهروندان را تلف می کند، این در حالی است که همین خطوط فعال مترو توانسته اند در وقت مسافران صرفه جویی قابل ملاحظه ای ایجاد کنند و مسلماً با حمایت دولت در خصوص گسترش خطوط، تعمیر و نگهداری تجهیزات ناوگان مترو می توان این میزان را ارتقا داد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه بخش زیادی از شبکه متروی تهران در طول دو دهه بهره برداری مستهلک شده و برای ادامه خدمات رسانی مناسب نیازمند رسیدگی جدی است افزود: تأمین نشدن قطعات و بودجه موردنیاز باعث شده تا تعمیرات اساسی قطارها با تعویق روبرو شود جدا از اورهال قطارها ، کمبود واگن ، فرسودگی سایر قطعات و ابنیه هم باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند با تلاش های صورت گرفته در ماه های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده؛ اما قطعاً پرداخت بخشی از معوقات مترو می تواند کیفیت خدمت رسانی به شهروندان را بهبود بخشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.