| کد خبر: 249232 |

با رفع چالش کمبود زمین، طرح نهضت ملی مسکن در کردستان شتاب می‌گیرد

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تلاش‌ه ا واقدامات انجام شده طی دو ماه گذشته در راستای تامین زمین، چالش‌ های پیش رو کاهش یافته و در حال رفع شدن است.

تین نیوز
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تلاش ها و اقدامات انجام شده طی دو ماه گذشته در راستای تامین زمین، چالش های پیش رو کاهش و درحال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جهانگیر الیاسی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۲ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۶۴ هزار نفر توسط سامانه تایید نهایی شده اند.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای متقاضیان در استان کردستان و با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه و کمبود زمینه ای مناسب برای ساخت و ساز، چالش اصلی ما، تامین زمین مناسب برای متقاضیان بود که با تمهیدات اندیشیده شده و اتخاذ راهکارهای مناسب چالش های پیش رو کاهش و در حال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود.

الیاسی اظهار کرد: برابر برنامه ریزی صورت گرفته، طی چهار سال ۸۷ هزار و ۲۳۹واحد در استان ساخته می شود که ۱۶ هزار واحد آن روستایی، پنج هزار و ۷۰۰ واحد استیجاری، ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد خود مالکی و بافت فرسوده نیز ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد است.

وی افزود : هم اکنون حدود ۶۰۰۰ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است که ۳۵۰۰واحد آن در سنندج در دست اجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.