| کد خبر: 249181 |

۷۰ کیلومتر از مسیر چهاربانده اردبیل - سرچم امسال آسفالت می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات آسفالت ۷۰ کیلومتر از پروژه تعریض و چهاربانده کردن مسیر اردبیل - سرچم امسال اجرا می شود.

تین نیوز

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات آسفالت ۷۰ کیلومتر از پروژه تعریض و چهاربانده کردن مسیر اردبیل - سرچم امسال اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز ،  علی نیکزاد روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه راه آهن اردبیل - میانه و عملیات چهاربانده کردن مسیر ارتباطی اردبیل- سرچم اظهار کرد: بر اساس وعده اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل امسال ۷۰ کیلومتر از ۱۷۵ کیلومتر عملیات عریض و چهاربانده کردن مسیر اردبیل- سرچم آسفالت می شود.

وی افزود: امیدواریم در سال آینده از محل منابع مختلف اعم از مصوبات سفر رئیس جمهور ، اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۲ و قانون بودجه ۱۴۰۱ بتوانیم ادامه این مسیر را غیر از ۴۵ کیلومتری که دارای ۱۲ دهنه تونل هست - چهارخطه کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه آهن اردبیل میانه حتما باید به پایان برسد، اظهار کرد: پروژه راه آهن اردبیل - میانه یک پروژه بسیار سنگین است که حدود ۲۸ کیلومتر تونل و بالغ بر ۴.۲ کیلومتر پل در آن باید احداث شود.

وی ادامه داد: برای اینکه این پروژه در شبکه ریلی کشور و شبکه ریلی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، باید این مسیر به سمت پارس آباد ادامه یافته و به راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه متصل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین منابع مورد نیاز این پروژه گفت: بانک ملی مقرر شده ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص دهد. علاوه بر این بانک رفاه کارگران هم ۲ هزار میلیارد ریال به این پروژه خواهد داد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر قرار بود سال ۱۴۰۲ تخصیص یابد که باید تلاش کنیم این منابع هم امسال به این پروژه تزریق شود.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه براین سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر در اختیار استان قرار داد که این منابع برای امور جاری قابل استفاده نیست و باید در موارد خاص و برای گره گشایی از طرح ها صرف شود. در این زمینه پیمانکاران ما توانستند با پول کم کار زیاد انجام دهند.

نیکزاد ادامه داد: اخیرا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به این طرح داده شده است که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری این منابع را مدیریت می کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به تنگناهای مالی دولت در اعتبارات عمرانی اظهار کرد: با اجازه مقام معظم رهبری برای اینکه به جای واریز ۴۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی ۳۰ درصد واریز می شود.۱۰ درصد باقیمانده را می توان برای تملک در پروژه های عمرانی و اشتغال زایی از محل تبصره ۱۸ اختصاص داد.

وی یادآورشد: خط قرمز مجمع نمایندگان استان اردبیل، استاندار و اداره کل راه و شهرسازی استان حل مساله پروازهای استان و تعریض مسیر اردبیل - سرچم و تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به مغان است حتما این طرح ها تعطیل نشده و ما با تمام توان تلاش می کنیم این سه پروژه را به سرانجام مطلوب برسانیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.