| کد خبر: 249148 |

واردات تریلر یخچال دار دست دوم آزاد شد + شروط واردات

طبق ابلاغیه گمرک ایران، واردات تریلرهای یخچال دار مستعمل با حداکثر ۵ سال سن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انگلیس، ژاپن و یا کره جنوبی آزاد شد.

تین نیوز

طبق ابلاغیه گمرک ایران، واردات تریلرهای یخچال دار مستعمل با حداکثر ۵ سال سن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انگلیس، ژاپن و یا کره جنوبی آزاد شد.

به گزارش تین نیوز ، علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در نامه ای به گمرکات سراسر کشور موضوع واردات تریلر یخچال دار را ابلاغ کرد. در این نامه آمده است: با عنایت به بند یک از صورتجلسه مورخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ کمیته ماده یک آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر موافقت با واردات تریلر یخچال دار به صورت مستعمل، موضوع اعلام و ضوابط و مقررات سازمان ملی استاندارد در خصوص واردات تریلر یخچال دار ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمائید با رعایت کامل مقررات نسبت به مورد بررسی و اقدام لازم معمول نمایند.

۶ شرط واردات تریلرهای یخچال دار مستعمل

ابلاغیه گمرک ایران در پی نامه نگاری سازمان ملی استاندارد ایران با وزارت صمت، صادر شده است.

مهدی علی پور مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران دهم آبان ماه در نامه‌ای به وزارت صمت مقررات این سازمان در خصوص واردات تریلرهای یخچال دار را اعلام کرده بود.

در این نامه آمده بود: بازگشت به نامه شماره ۶۰/۱۷۲۰۲۰ مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۱۶ در خصوص واردات تریلرهای یخچال دار مستعمل موضوع مفاد جز (۱) بند (ک) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، به استحضار می‌رساند:

برای ارزیابی انطباق تریلرهای یخچال دار مستعمل مذکور و پیرو مصوبات شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران در مورخ ۱۴۰.۰۸.۰۹ رعایت شرایط ذیل الزامی است:

- تریلرهای وارداتی باید ساخت کشورهای عضو اتحادیه اروپا انگلیس، ژاپن و یا کره جنوبی باشند.

- شماره ایمارک تأیید نوع کلی خودرو (WVTA) بر روی پلاک شناسایی تریلر نصب و مطابق با الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ باشد.

- تریلر با الزامات چک لیست بازرسی فیزیکی بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ مطابقت داشته باشد و بدون هیچ گونه نقص و بدون نیاز به تعمیر آماده بهره برداری مطابق قوانین و مقررات و استانداردهای مربوطه باشد.

- تریلر فاقد هر گونه عیوب در شاسی و بدنه مطابق الزامات چک لیست استاندارد شماره ۶۹۲۴ باشد.

- بر اساس بند ۴ جز ۱ بند ک تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، حداکثر ۵ سال ساخت باشد.

- تعهد واردکننده مبنی بر پذیرش کلیه مسئولیت‌های مترتب از واردات تریلرهای موضوع و ارائه خدمات پس از فروش، انجام معاینه فنی در مراکز معتبر قبل از شماره گذاری وفق ضوابط و مقررات جاری دریافت گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.