| کد خبر: 249089 |

الزام تامین ۳۰ درصدی برق کشور از انرژی پاک

برای تامین ۳۰ درصد انرژی برق کشور باید از انرژی پاک استفاده کنیم که در این راستا استفاده از پتانسیل انرژی اتمی بسیار مهم است.

تین نیوز

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: برای تامین ۳۰ درصد انرژی برق کشور باید از انرژی پاک استفاده کنیم که در این راستا استفاده از پتانسیل انرژی اتمی بسیار مهم است.

به گزارش تین نیوز، علی سلاجقه در حاشیه سومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست ضمن تشکر از حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و اصحاب رسانه در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی وجود دارد.

وی ادامه داد: انرژی اتمی به عنوان یک انرژی پاک نقش مهمی در ارتقای استانداردهای محیط زیستی دارد و با توجه به تحریم های هسته ای باید تنوع انرژی داشته باشیم. در اجلاس کاپ ۲۷ نیز تاکید کردیم که کشورها باید به دنبال تنوع انرژی باشند و حذف سوخت های فسیلی برای کشور ما به دلیل بهره مندی از منابع گسترده این سوخت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در همکاری دو سازمان گام های خوبی درجهت کاهش مصرف سوخت های فسیلی، کربن صفر، حفاظت از آب و خاک و حل مشکل پسماند برداشته شده است. در نشستی هم که هفته گذشته با حضور استاندار گیلان برگزار شد، راهکارهای خوبی در زمینه معضل شیرابه های استان به کمک فناوری های سازمان انرژی اتمی مطرح شد.

وی ادامه داد: همانطور که در برنامه ششم توسعه آمده است، باید برای تامین ۳۰ درصد انرژی برق کشور از انرژی پاک استفاده کنیم و در این راستا استفاده از پتانسیل سازمان انرژی اتمی نکته قابل توجهی است.

سلاجقه همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیروز و هزینه هایی که برای نگهداری آن صرف می شود، گفت: خبرهای منتشر شده مبنی بر عدم هزینه برای نگهداری پیروز صادق نیست. پیروز یک دستاورد علمی است و برای ما بسیار ارزشمند است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.