| کد خبر: 249087 |

◄ انفعال متخصصان در مقابل سیاستمداران/ رستم قاسمی سرانجام رفت

با اسنعفای وزیر راه و شهرسازی موافقت شد.

تین نیوز

 سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور در حالی امروز ضمن تقدیر از تلاش‌ های رستم قاسمی در دوران مسئولیتش در وزارت راه و شهرسازی، با استعفای وی موافقت کرد که شایعه مربوط به خروج قاسمی از جمع وزیرانش از چند ماه پیش بر سر زبان هاست.

به گزارش تین نیوز، اگرچه در خبرها عنوان شده این استعفا و همچنین موافقت با آن در پی تشدید بیماری رستم قاسمی صورت گرفته و رئیس جمهور ابراز امیدواری کرده که بتواند از توانمندی‌ های قاسمی پس از بهبودی کامل استفاده شود اما با توجه به شایعاتی که از مدت ها پیش در مورد فشار سیاسیون بر رئیس جمهور برای عزل قاسمی مطرح بود، به نظر می رسد این استعفا، نه تنها به دلیل مریضی وزیر راه و شهرسازی صورت نگرفته بلکه حتی مورد رضایت رستم قاسمی نیز نبود چرا که رستم قاسمی هفته گذشته ( 23 آبان) و در مراسم بهره برداری از باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد گفت «با وجود اینکه شاهد برخی نامهربانی هایی در بخش حمل و نقل کشور هستیم، مجوزی دریافت کرده ایم که اگر بگذارند عملیاتی شود بخش حمل و نقل کشور تحول اساسی می یابد».

بیشتر بخوانید:

اشاره او به وجود «نامهربانی ها» و همچنین استفاده از عبارت «اگر بگذارند» نشان داد او از جریاناتی که در حال وقوع و قرار است به حذف او از هیئت دولت بینجامد  دلگیر است و اکنون که به پایان راه نزدیک شده، تصمیم گرفته بخشی از انتقادات و ناراحتی خود را از شرایط موجود، آشکار کند. گرچه در همان روز نیز، وقتی خبرنگار یکی از رسانه ها از قاسمی در مورد مفهوم کنایه هایش پرسید او ترجیح داد سکوت کرده و بیشتر از این چیزی را علنی نکند.

ولی ابراز ناراحتی علنی قاسمی نیز موثر نیفتاد و تنها دو روز بعد از این اظهار گلایه مندی از نامهربانانی که عزم خود را برای حذف وزیر راه و شهرسازی جزم کرده بودند، خبر استعفای رستم قاسمی به همراه نام جانشین احتمالی او یعنی مهرداد بذرپاش رسانه ای شد.

نام بذرباش به عنوان جانشین احتمالی قاسمی نشان داد جریان سیاسی خاصی به دنبال برکناری وزیر و در این راه نیز بسیار مصر است. در واقع جریانی که در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم در انتخاب وزرا و حتی وزارتخانه های تخصصی تاثیر گذار بود اکنون نیز حاضر نیست لااقل دست از دخالت در حوزه های تخصصی از جمله وزارت راه و شهرسازی بردارد.

امروز نیز خبر استعفای قاسمی نشان داد، مسیر انتخاب وزرا با تاثیرپذیری از جریانات سیاسی همچنان به قوت ادامه دارد و اگرچه پس از قبول استعفای قاسمی از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌ زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است اما بعید نیست پس از مدتی گزینه سیاسی دیگری با فشار سیاسیون سر از این وزارتخانه درآورد.

البته نباید از نظر دور داشت که با انتخاب افندی زاده به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی، این امید نیز وجود دارد که حداقل این بار زور متخصصان و کارشناسان بر سیاستمداران بچربد و بتوانند جلوی انتخاب فردی خارج از بدنه تخصصی را، به سمت وزیر راه و شهرسازی بگیرند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرش جلیلی 0 0

    زهی دست تقدیر

    احمق مردا آنکه هم آبروی خود ببرد هم تیشه ای به صنعت حمل و نقل زد .
    پیش از آنکه راه وزارت خانه بیاموزد عوارض را افزود.

  • حامد 0 0

    سردار سعید قاسمی باید وزیر بشه لااقل در زلزله کرمانشاه چندتا خونه ساخت.