| کد خبر: 249083 |

فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم‌ گردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم‌ گردی در هفت روستای هدف گردشگری استان شامل دولاو، آویهنگ، نوره، صلوات‌آباد، بیساران، قصلان و بلبر خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در هفت روستای هدف گردشگری استان شامل دولاو، آویهنگ، نوره، صلوات آباد، بیساران، قصلان و بلبر خبر داد.

به گزارش تین نیوز، یعقوب گویلیان، با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی چند سالی است که در روستاهای استان پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: در حال حاضر ۳۶ اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در هفت روستای هدف گردشگری شامل روستاهای دولاو، آویهنگ، نوره، صلوات آباد، بیساران، قصلان و بلبر قرار دارد.

مدی رکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان اظهار کرد: ۲۱ اقامتگاه دیگر نیز در روستاهای گلین، گومه ای، دره تفی، شیان، طائینه، توریور، هویه، تخته، دورود، هشمیز، سنگین آباد، سالیان و گلانه وجود دارد که به صورت مداوم مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی می تواند موجب توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در روستاها شود، بیان کرد: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب و رسوم، فرهنگ محلی، طبیعت بکر ، جاذبه های روستایی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

گویلیان در پایان یادآور شد: از سرمایه گذارانی که مایل به ساخت و احداث خانه هایی با معماری سنتی و اشتغال زایی پایدار در روستاهای استان باشند، استقبال و حمایت می شود.

گفتنی است؛ هم اکنون ۴۳ روستای گردشگری مصوب در استان کردستان وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.