| کد خبر: 249080 |

آخرین وضعیت روستایی که احداث سد سیمره آن را رانشی کرد

 رانش روستای تلخاب از توابع بخش هندمینی شهرستان بدره با احداث سد سیمره آغاز و ترک‌خوردگی به ویژگی مشترک منازل اهالی تبدیل شد.

تین نیوز
 رانش روستای تلخاب از توابع بخش هندمینی شهرستان بدره با احداث سد سیمره آغاز و ترک خوردگی به ویژگی مشترک منازل اهالی تبدیل شد.

به گزارش تین نیوز، موضوعی که استاندار ایلام در سفر خداد ماه خود به شهرستان بدره بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریعتر آن با قید فوریت تاکید کرد و کارشناسان نیز اعلام کردند که حداقل باید تا زمان ساخت روستا در سایت جدید ۴۷ خانوار را جابجا کرد و در منازل جدید سکنی داد.

«مهدی حیاتی» ، بخشدار هندمینی، اظهار کرد: خانوارهایی که مایل باشند در مناطق شهری روستایی شهرستان اسکان داده شوند تا اسکان دائم می توانند با هماهنگی با مدیریت سد قرارداد اجاره را منعقد کنند و نماینده سد هزینه ها را پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزانه برای ۷ تا ۸ نفر قرارداد منعقد می شود، گفت: تلاش ما این است که محل اسکان دائمی این روستا مشخص و معادل ساختمان های موجود اهالی ساخت و ساز انجام شود، گفت : بعد از مشخص شدن زمین ساخت و ساز در سایت جدید روستا آغاز خواهد شد.

این روستا دارای ۲۲۰ خانوار است که طبق بررسی های اولیه ۴۷ خانوار  تحت تاثیر رانش قرار گرفته است و مساحت محل رانش روستا بیش از یک هکتار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.