| کد خبر: 249041 |

وعده ای از وزیر راه و شهرسازی:

◄ تعرفه های حمل و نقل و ترانزیت بین ایران و قزاقستان یکسان می شود

وزیر راه و شهرسازی از تفاهم ایران با قزاقستان برای افزایش حجم بار ترانزیتی دو کشور از یک میلیون تن به چهار میلیون تن در سال خبر داد.

تین نیوز

  وزیر راه و شهرسازی از تفاهم ایران با قزاقستان برای افزایش حجم بار ترانزیتی دو کشور از یک میلیون تن به چهار میلیون تن در سال خبر داد.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی این مطلب را نهم آبان ماه پس از برگزاری جلسه مشترک با معاون نخست وزیر و وزیر تجارت قزاقستان بیان کرد.

وی افزود: دو کشور بر امضای یادداشت تفاهم برای افزایش همکاری ها در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به توافق رسیدند که شامل سه موضوع مهم الکترونیکی کردن گمرکات، یکسان کردن تعرفه ها و صدور ویزا برای رانندگان و تجار ایرانی می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسه اخیر میان ایران، ترکمستان و قزاقستان و توافق سه جانبه برای تسهیل موضوع حمل ونقل و ترانزیت، بیان کرد: کشور قزاقستان در مسیر قطارهای چین به ترکمنستان و ایران قرار دارد و توافق هایی برای تسهیل این مسیر با وزیر تجارت قزاقستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه حجم ترانزیت ایران و قزاقستان در حال حاضر یک میلیون تن در سال است، افزود: طی توافقنامه مشترکی که امروز به امضا خواهد رسید افزایش حجم ترانزیت میان دو کشور از یک میلیون تن به ۴ میلیون تن در سال پیش بینی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.