| کد خبر: 249039 |

وزیر راه و شهرسازی وعده داد:

◄ آغاز ساخت تونل کاجاران ارمنستان توسط ایران، از بهار 2023

وزیر راه و شهرسازی گفت: دو کشور ایران و ارمنستان توافق کردند تا احداث تونل ۷.۲ کیلومتری کاجاران در بهار ۲۰۲۳ توسط شرکت های ایرانی در خاک ارمنستان آغاز شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: دو کشور ایران و ارمنستان توافق کردند تا احداث تونل ۷.۲ کیلومتری کاجاران در بهار ۲۰۲۳ توسط شرکت های ایرانی در خاک ارمنستان آغاز شود.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی این مطلب را دهم آبان و به دنبال برگزاری جلسه ای با گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان بیان کرد.

وی افزود: در این دیدار مقرر شد تا شرکت های ایرانی برای ساخت و ساز در زمینه عمرانی ساخت تونل، راه و همچنین ساخت و ساز ساختمانی با کشور ارمنستان همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین بنا بر توافق دو کشور مقرر شد تا کریدور شمال - جنوب از مرز نوردوز به ورزقان و تبریز تکمیل و توسعه پیدا کند.

وی تاکید کرد:  با توجه به اینکه در کشور ارمنستان پروژه های متعددی وجود دارد که شامل راه، تونل و ساخت و ساز در حوزه مسکن است، مقرر شد تا تیمی از سازندگان حرفه ای ایران بعد از سفر وزیر ارمنستان به ایران به آن کشور سفر کنند و در این خصوص تبادل نظر انجام شود.

قاسمی در مورد ایجاد کریدور جدید شمال به جنوب از طریق ارمنستان نیز گفت: با اقداماتی که ارمنستان در خاک خود انجام می دهد و کارهایی که توسط شرکت های ساخت و ساز ایرانی در تبریز و ورزقان در بخشی از کریدور شمال - جنوب در خاک ایران انجام می شود عملا کریدور جدید از شمال - جنوب توسعه می یابد و به کریدور شمال جنوب ایران افزوده می شود که این توسعه بسیار برای دو کشور ایران و ارمنستان حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با ایجاد کریدور جدید شمال- جنوب از مسیر ایران و ارمنستان از مرز نوردوز به ورزقان و تبریز ظرفیت جابجایی کالا و ترانزیت ارتقا می یابد.

او افزود: این مسیر می تواند حجم قابل توجهی از ترانزیت کریدور شمال - جنوب را برعهده بگیرد. از ویژگی های این مسیر کاهش طول و زمان سفر است که می تواند قابل توجه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدجوادابویی 0 1

    سلام
    به آقای وزیرراه بفرمایید جاده کشور ایران هم مدنظرداشته باشند ازشمال تا جنوب شرق به غرب یک متر آسفالت سالم نیست تمام پلها نشست کرده آسفالته تیکه تیکه شدن
    جاده ترانزیت یزد به بندرعباس وهمچنین بلعکس افتضاء ترین جاده های کشور شده