| کد خبر: 249017 |

کاهش تاخیر پرواز ایرلاین های داخلی؛

کدام خطوط بیشترین تاخیر را دارند؟

براساس آخرین گزارش رسمی از شرکت فرودگاه ها، متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار از سوی شرکت های هواپیمایی داخلی در شهریور ماه، به ۸۶ دقیقه رسید که ۲۹ درصد پروازها را شامل می شود.

تین نیوز

براساس آخرین گزارش رسمی از شرکت فرودگاه ها، متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار از سوی شرکت های هواپیمایی داخلی در شهریور ماه، به ۸۶ دقیقه رسید که ۲۹ درصد پروازها را شامل می شود.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت این شرکت در مهر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، در تعداد نشست و برخاست ۱۱ درصد کاهش و در اعزام و پذیرش مسافر ۸ درصد افزایش داشته است، همچنین ارسال و پذیرش بار و پست پنج درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

کل پروازهای فرودگاههای تحت نظارت یا مالکیت شرکت در مهر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست، یک درصد و در اعزام و پذیرش مسافر پنج درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست هشت درصد کاهش داشته است. از این میان پروازهای بین المللی فرودگاه های در مهر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۴۸ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۵۳ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۹ درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی فرودگاه ها در مهر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۲۰ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد کاهش داشته است.

کاهش پذیرش مسافر پروازهای داخلی نسبت به شهریورماه ۱۴۰۰

پروازهای داخلی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در مهر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست، یک درصد افزایش، در اعزام و پذیرش مسافر سه درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست پنج درصد کاهش داشته است. همچنین پروازهای داخلی نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۴ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر پنج درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست دو درصد افزایش داشته است.

همچنین پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در مهر ماه امسال، مشهد-تهران با ۸۴۷ پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان انجام شده است. پرترددترین مسیر در پروازهای بین المللی نیز نجف - مشهد با ۱۶۲ پرواز بوده و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.

حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و یزد انجام شده است، از این میان حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان انجام شده است؛ همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، یزد و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است.

پروازهای تاخیردار یک درصد کاهش یافت

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه ها، نام ۲۰ شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در مهر ماه سال ۱۴۰۱، مجموعا ۱۳ هزار و ۶۴۰ پرواز را انجام داده اند و۳۹۴۷ پرواز با تاخیرهای بیشتر از ۳۰ دقیقه داشته اند و میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار،  ۳۴۰ هزار و ۴۹۸ دقیقه معادل ۵۶۷۴ ساعت و ۲۳۶ روز بوده که ۲۹ درصد پروازها را شامل می شود و در مقایسه با شهریورماه ۱۴۰۱، با ۱۳ هزار و ۶۰۳ پرواز خروجی و ۴۱۵۹ پرواز خروجی تاخیردار که ۳۱ درصد پروازها را شامل می شد، دو درصد کاهش یافته است.  

در حالی که متوسط زمان تاخیر پرواز های تاخیردار در شهریورماه ۹۳ دقیقه بود، این رقم در مهرماه به ۸۶ رسیده که نشان از کاهش میانگین تاخیرهاست؛ با وجود این، چهار شرکت هواپیمایی متوسط پروازهای تاخیردارشان بیش تر از ۱۰۰ دقیقه بود که در این میان بیشترین متوسط زمان تاخیر با ۱۱۸ دقیقه متعلق به ایران ایر بود و پس از آن، کیش ایر با متوسط تاخیر ۱۱۶ دقیقه، فلای پرشیا ۱۱۲ و پویاایر با ۱۰۶ دقیقه در رتبه های بعدی قرار گرفته اند و آساجت با ۳۸ دقیقه و ماهان با ۵۹ دقیقه کمترین متوسط زمان تاخیر را داشته است.

همچنین مطابق این آمار، در مهرماه ۱۴۰۱ شرکت های هواپیمایی چابهار ایر وآتاایر به ترتیب با ۴۹ و ۴۷ درصد و شرکت های هواپیمایی ماهان و آساجت به ترتیب با ۸ و ۱۱ درصد در پروازهای برنامه ای مسافری، بیشترین و کمترین درصد تأخیرات را دارند به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی ماهان و آساجت بهترین عملکرد را داشته اند.

در عین حال درمهر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته، شرکت هواپیمایی آتاایر با ۱۱ و چابهارایر و پویاایر با هشت درصد افزایش و شرکت های هواپیمایی کارون و سپهران با ۱۴ و آساجت و پارس ایر با ۱۰ درصد کاهش در پروازهای برنامه ای مسافری، بیشترین و کمترین تغییر درصد پروازهای تأخیردار را دارند به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی کارون، سپهران، آساجت، پارس ایر بهترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.