| کد خبر: 248982 |

ساخت خط‌آهن رشت - آستارا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌ خواهد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان «تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب چهار سال زمان می برد»، گفت: ساخت خط آهن رشت - آستارا ۲۰ هزار میلیارد تومان پول می خواهد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان «تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب چهار سال زمان می برد»، گفت: ساخت خط آهن رشت - آستارا ۲۰ هزار میلیارد تومان پول می خواهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی با یادآوری علاقه مندی روس ها برای سرمایه گذاری در ساخت خط آهن رشت - آستارا، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور روسیه به ایران برای حضور سرمایه گذاران این کشور در ساخت خط ریلی رشت - آستارا در کریدور شمال - جنوب اعلام آمادگی شد.

وی ادامه داد: با ساخت این پروژه ریلی، هلسینکی در فنلاند از طریق ریل به روسیه، آذربایجان و از آنجا به ایران متصل خواهد شد. این خط ریلی نیز به خلیج فارس و دریای عمان متصل شده و زمینه برای ترانزیت کالا از اروپا به شبه قاره هند را تسهیل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با یادآور این که خط آهن رشت-آستارا 164 کیلومتر طول دارد، افزود: یکی از مسائل این پروژه، چگونگی تامین منابع مالی است.

خادمی تاکید کرد: بر اساس برآورد های صورت گرفته که مبنای آن فهرست بها بوده، حدود 15.7 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت خط آهن مذکور است. با احتساب تملک اراضی هزینه ساخت به حدود 20 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی درباره زمان ساخت این پروژه نیز گفت: در صورت تامین منابع مالی و تملک اراضی این خط ریلی حداکثر طی 4 سال ساخته خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.