| کد خبر: 248958 |

زاکانی در آیین رونمایی از تاکسی‌ ون‌های جدید شهرداری تهران:

راه‌ اندازی ۵۲ ایستگاه شارژ خودروهای برقی با همکاری مپنا

باید کم کم به سمت ون برقی برویم. در این زمینه راه اندازی ایستگاه های شارژ در ۵۲ ایستگاه با همکاری مپنا در حال انجام است.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: امروز در حالی که دشمنان هدف تجزیه کشور را دارند، ما باید بیشتر قدر هم را بدانیم و نسبت به وحدت و نوکری هم‌وطنان خود تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین رونمایی از تاکسی های ون جدید شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور، با بیان اینکه خودروهایی که امروز رونمایی می شود، بسیار زیبنده و مناسب برای استفاده مردم است، خاطرنشان کرد: باید کم کم به سمت ون برقی برویم. در این زمینه راه اندازی ایستگاه های شارژ در ۵۲ ایستگاه با همکاری مپنا در حال انجام است.

شهردار پایتخت تاکید کرد: تا پایان سال ۲۵ دستگاه سواری تارا آماده می شود که امیدواریم بعد از آن اتوبوس، ون و سواری برقی داشته باشیم.  

وی با بیان اینکه بخش خارجی در مقطعی می خواست با واردات سرمایه گذاری کند و شبکه حمل و نقل ما را دست بگیرد، اظهار کرد: برای ما مهم است که سرمایه گذار داخلی و خودروسازان داخلی این شبکه را در دست بگیرند. صندوق بازنشستگی، سازمان سرمایه گذاری و بانک شهر نیز می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند. 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم با ایران خودرو دیزل بابش زمینه ساز یک خدمت برای مردم باشیم و سطح خدمتگزاری را بالا ببریم عنوان کرد: در شهری زندگی می کنیم که عنصر حمل و نقل عمومی در سطحی است که این خدمتگزاری اعتماد جمع را در بهره مندی از آن ندارد و امروز ۷۰ درصد استفاده از خودروهای شخصی را شاهد هستیم و وضعیت این ۳۰ درصد طوری است که اگر توجه ما به مترو باشد به اندازه ۷ خط موجود هم واگن نداریم، در ۷ خط ۲۵۰۰ واگن نیاز داریم اما کل داشته ما ۱۵۰۰ واگن است که ۲۰۰ مورد از رده خارج است و اکثر مابقی  آن نیاز به اورهال دارد.

زاکانی بیان کرد: ۲۱۰ خط اتوبوس داریم که در ابتدای دوره ۲۲۲۵ اتوبوس تحویل گرفتیم. در حالی که در سند جامع قبلا ۱۰ هزار و بعد از آن ۹‌هزار دستگاه به عنوان نیاز تهران مطرح شد لذا فاصله زیادی تا آن نقطه داریم. بر همین اساس به سمت  تراموا رفتیم و در کنار آن توسعه بازبینی خطوط و ایجاد بهره مندی از این ظرفیت ها و توسعه اتوبوس‌های خودمان را دنبال کردیم تا به تدریج از دستگاه های دیزل به گاز سوز و از آن به برقی عبور کنیم. 

شهردار تهران یادآور شد: بنا است که بالغ بر ۵ هزار اتوبوس را داشته باشیم و بیشتر  آن را از داخل تهیه کنیم و حاضریم برای تولیدات  سه سال آینده این شرکت ها  قدرالسهم خود را بپردازیم و اگر نیاز شد از خارج نیز خرید کنیم، همانطور که در کرونا نیز ۵ خط تولید واکسن را در داخل شروع کردیم اما در مقطعی نیاز شد که برای ایجاد گشایش واکسن وارد کنیم؛ اگر جایی صحبت از واردات باشد جایی است که تولید داخلی نتواند آن را تأمین کند.

وی گفت: صحبت‌های جدی داشتیم تا از سرمایه گذاران خودمان با مشارکت دولت و صندوق کارآفرینی امید بتوانیم ظرفیت جدید برای خودروسازان داخلی خلق کنیم تا شرایط بهتری از نظر خلق منابع برای خرید داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه  ۷۲ هزار تاکسی و ۶ هزار ون داریم که ۹۸ درصد ون ها فرسوده است، افزود: نباید مردم از سر ناچاری سوار حمل و نقل عمومی شوند و باید با اقبال به سمت حمل و نقل عمومی بیایند، بنابراین توجه به این است که تکیه ای در جهت نوسازی داشته باشیم و بهترین خودروها را به بخش حمل ونقل عمومی اختصاص دهیم و در این زمینه می توانیم با خودروسازان داخلی مشارکت کنیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید به یک حمل و نقل ترکیبی و هوشمند برسیم تا مردم خودشان بسنجند که با کدام نوع حمل و نقل می توانند راحت تر به مقصد برسند، بیان کرد: خاتمه این کارها شروعی برای رفع ترافیک و کاهش آلودگی البته در سطح خودش است، چرا که آلودگی ابعاد مختلفی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه تحلیلی خبر شهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    این آدم اگر در ایران نبود بیشترین جایگاهش مسئولیت دبیرخانه و بایگانی بود اما در این کشور درمانده شده شهردار پایتخت