| کد خبر: 248919 |

احمد خرم: من قرارداد ساخت فرودگاه امام را نبستم

احمد خرم، وزیر راه در دولت اصلاحات روایتی دست اول و مهم از ساخت فرودگاه امام خمینی دارد و تاکید دارد که متاسفانه استانداردهای مد نظر در این پروژه رعایت نشده است.

تین نیوز

احمد خرم، وزیر راه در دولت اصلاحات روایتی دست اول و مهم از ساخت فرودگاه امام خمینی دارد و تاکید دارد که متاسفانه استانداردهای مد نظر در این پروژه رعایت نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبر آنلاین،  وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات در این گفتگو با تاکید بر اینکه انتقادات رستم قاسمی، وزیر کنونی راه و شهرسازی در خصوص استاندارد پایین فرودگاه امام خمینی تا حدی درست است، گفت: من قرارداد ساخت این فرودگاه را نبستم.

وی افزود: وقتی وارد وزارت راه و ترابری شدم، نزدیک به یازده سال بود که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده بود و اتفاقا پیش از ورود من به این وزارتخانه نیز فرودگام امام حواشی عجیب و باورنکردنی را پشت سر گذاشته بود.

خرم با اشاره به این‌که عملیات ساخت این فرودگاه از اواسط دهه چهل شمسی آغاز شد، گفت: این فرودگاه 500 نفر پرسنل را در همین دوره زمانی گزینش کرد اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید وقتی فرودگاه به بهره‌برداری رسید، تمامی این 500 نفر بازنشسته شده بودند، از این منظر روشن است فاصله زمانی ایده اولیه و طراحی تا بهره برداری چقدر طولانی بوده است.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی با اشاره به اینکه پس از پایان جنگ و در سال‌ های پایانی دهه شصت، بار دیگر مسئله ساخت این فرودگاه مطرح شد، گفت: بعد از اینکه تصمیم دوباره برای ساخت این فرودگاه اتخاذ شد، مناقصه‌ ای برگزار کردند و شرکت ADP که شرکتی فرانسوی است برای طراحی فرودگاه برنده شد و مقرر گردید این فرودگاه برای ۴۵ تا ۵۰ میلیون مسافر ساخته شود، در این زمان شرکتی داخلی به عنوان پیمانکار برنده پروژه شد و کار آغاز گردید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.