| کد خبر: 248878 |

شما نظر بدهید:

◄ برای انتخاب وزیر راه چه شاخص هایی باید مورد توجه رئیس جمهور و مجلس قرار گیرد؟

با توجه به خبرهایی که پی در پی در مورد وزارت راه و شهرسازی منتشر می شود، از فعالان، متخصصان و کارشناسان فعال در بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی درخواست می شود، دیدگاه و نظرات خود را در موارد زیر با تین نیوز در میان بگذارند.

تین نیوز

امروز بار دیگر خبر مربوط به استعفای رستم قاسمی رسانه ای رشد. این برای چندمین بار است که خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی رسانه ای شده است.

به گزارش تین نیوز، اگرچه خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی به خودی خود مهم است اما آنجا مهمتر می شود که افرادی که نامشان به عنوان جایگزین او مطرح است که همچون خود او انتخاب هایی از جنس سیاسی و خارج از بدنه وزارت راه و شهرسازی هستند.

افرادی همچون مهرداد بذرپاش، سعید محمد، مسعود میرکاظمی و سید مهدی هاشمی، مهدی دوستی، علیرضا فخاری، عبادالله عبداللهی، محمدرضا فلاح زاده هیچ یک سابقه فعالیت بخش های مربوط به وزارت راه و حمل و نقل و نیز شهرسازی را ندارند اگرچه در سوابق برخی از آنها فعالیت در بحش عمران و ساختمان دیده می شود.

بیشتر بخوانید:

 

 

به گزارش تین نیوز، انتشار این اسامی و شایعات منتشر شده در مورد جانشینان احتمالی وزیر راه و شهرسازی این پرسش را مطرح کرده است که آیا وقت آن نرسیده محافل سیاسی دست از سر حوزه های تخصصی از جمله وزارت راه و شهرسازی بردارند؟

 آیا تا وقتی که تصمیم گیری درباره حوزه های تخصصی در محافل سیاسی صورت می گیرد با رفتن قاسمی ها مشکل برطرف می شود؟

پاسخ این پرسش از جانب کارشناسان و متخصصان واضح و روشن است.

اگرچه تصمیم گیری برای بخش های تخصصی نباید در محافل سیاسی صورت گیرد اما وقتی هم چنین تصمیماتی اخذ شد و فردی خارج از بدنه تخصصی به مناصب رده بالای تخصصی رسید نباید بتواند به راحتی مسئولیتی که قبول کرده را ترک کند و متخصصان آن حوزه تاوان اشتباهات او را بدهند.

افراد غیرمتخصصی که بدون هیچ گونه سابقه کار مسئولیت مدیریت بخش های تخصصی را با علم به این که شناختی از آن فعالیت ندارند می پذیرند، اولین قدم اشتباه را برمی دارند.

این افراد سپس در هنگام انجام مسئولیت های خود، سیاست هایی را دنبال می کنند که به دلیل عدم شناخت از حوزه مورد نظر، سیاست های درستی نیست. اتفاقی که در وزارت راه و شهرسازی هم چندین بار رخ داده است.

حال با توجه به خبرهایی که پی در پی در مورد وزارت راه و شهرسازی منتشر می شود، از فعالان، متخصصان و کارشناسان فعال در بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی درخواست می شود، دیدگاه و نظرات خود را در موارد زیر با تین نیوز در میان بگذارند.

- انتخاب وزیر راه و شهرسازی باید چگونه انجام شود و چه شاخص هایی باید مورد توجه رئیس جمهور و مجلس قرار گیرد؟

- از نظر فعالان، متخصصان و کارشناسان مهمترین ویژگی وزیری که برای این وزارتخانه انتخاب می شود چه باید باشد؟

- این وزارتخانه در چه صورتی می تواند بر مشکلات متعدد خود فائق آید؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دولت قوی 0 1

    به نظر در شرایط کنونی کسی جز اقای نیکزاد که سابقه حضور در این وزارتخانه داشتند و به امور کامل واقف هستن نمی تواند راهگشا باشد

  • کارشناس حمل و نقل با ۲۵ سال سابقه 1 1

    با سلام

    به نظر بنده دکتر محمد مدد بهترین گزینه برای این جایگاه مهم و کلیدی می باشد. امید که به ایشان پیشنهاد دهند و امید که این بزرگوار بپذیرد.

  • سید جیفرودی 0 1

    1)اول از همه عام وسواد لازم برای مدیریت چنین وزارتخانه
    ۲)تجربه کار و شناخت ماموریت های این وزارتخانه
    ۳)علم وسواد لازم جهت انجام ماموریت‌ها
    ۴)وزارتخانه تنها در صورتی موفق میشود که وزیری عالم وبا سواد وتحلیلگر و البته پاک دست که حداقل خودش ایده های برای ماموریت های وزارتخانه داشته باشد نه اینکه به کسان دیگر بگوید برایش برنامه بنویسد تا رای اعتماد از مجلس بی تخصص بگیرد .شما در جلسه دفاعیه از برنامه وزرا ببینیدحتی هیچ کمیسیون تخصصی هم سوالهای تخصصی نمی پرسد ویا با دلیل برنامه ها را زیر سوال نمی برد که بقیه غیر متخصص ها رای ندهند.اما چه کنیم در کمیسیون های تخصصی هم ...
    ۳)دوره های قبل دیدید رییس کمیسیون عمران چه تحصیلاتی داشت.

  • مالک نخعی 0 1

    ۱. تفکیک وزارت ترابری از وزارت مسکن
    ۲. انتخاب وزیر متخصص برای هر وزارت خانه
    ۳. هرکسی وزیر این دو وزارتخانه به صورت مجزا بشود می تواند به سهولت کارش را مدیریت کند.

  • سعید 0 0

    شاخص هایی که در انتخاب جانشین آقای قاسمی باید مورد توجه رئیس جمهور و مجلس قرار گیرد:
    الف) در عنفوان جوانی در دولت آقای احمدی نژاد مشاور رئیس جمهور بوده باشد.
    ب) در عنفوان جوانی مدیر عامل سایپا بوده باشد .
    ج) در عنفوان جوانی رئیس دیوان محاسبات بوده باشد .
    د) ترجیحا اسمش مهرداد باشد.
    با تشکر

  • ناشناس 2 0

    خود رئیس جمهور و نمایندگان بی کفایت مجلس همه فرمایشی و خالی از شاخص هستند ،شما دنبال شاخص وزیر هستی ؟

  • اردشیر 0 0

    معامله گر نباشد.( پست فروشی نکند) متخصص برنامه ریز و آشنایی کامل به راه اهن بنادر و دریانوردی و حمل و نقل هوایی و دریایی و ریلی و جاده ای هواشناسی و فرودگاه...داشته باشد. دروغگو نباشد.برنامه ریز و استارت آپ و شروع کننده خوبی باشد.حداقل سابقه سی ساله در وزارت راه و شهرسازی داشته باشد. درستکار و سلامت کاری داشته باشد.ایران را دوست داشته باشد و دلسوز مردم ایران باشد.وزیر خوب مدیر لایق و کاردان انتخاب میکند.و تحت نفوذ مجلس و افراد ناشایستی و خدانشناسی که الان انتخاب ها را انجام میدهند نباشد.به خدا اعتقاد راستین داشته باشد و ریا کار نباشد.










    • دریایی 0 0

      بهترین گزینه دکتر مدد است. هم تحصیلات مرتبط دارد و هم تجربه درخشان و کافی در حوزه حمل و نقل و هم منافع ملی برایش از هر چیزی مهمتر است. البته گویا ایشان هم مد نظر تصمیم سازان می باشد.