| کد خبر: 248807 |

◄ خرید هواپیما در دستور کار/ فرودگاه امام در شأن جمهوری اسلامی نیست

در مدهای حمل و نقلی کشور شرایطمان اصلا خوب نیست.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت:  در مدهای مختلف حمل و نقلی کشور،  شرایط اصلا خوب نیست.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد ابراز داشت: امروز در بخش ریلی کشور، در بخش باری، سرعت قطار ما کمتر از ده کیلومتر در ساعت است. در بخش مسافری بسیاری از واگن ها و سیستم های لکوموتیو عمرشان دوبرابر عمر مفید است. 

وی افزود: در بخش جاده ای کشور 400 هزار کامیون در جاده های کشور تردد می کنند که 200 هزار دستگاه آن امروز باید از رده خارج شود چرا که با وجود این کامیون ها، سالی چند میلیارد دلار هزینه مازاد سوخت می دهیم. 

او ضمن تشکر و قدردانی از همه کارکنان بخش هوایی کشور، سه مشکل اساسی این بخش را برشمرد. 

قاسمی مشکل اول را وضع کارکنان هوایی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که کارکنان، یک وضع منطقی نداشته باشند ادامه کار، سخت خواهد بود. 

وی وضع درآمدی و معیشتی کارکنان هوایی کشور را فاجعه خواند و افزود: سختترین و مهمترین بخش، بخش هوایی است و اگر در آسمان اتفاقی بیفتد تمام دنیا مطلع خواهد شد. 

وی موضوع دوم را مشکل در بخش فرودگاهی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: وضع فرودگاه های کشور اصلا خوب نیست. من بیش از 60 کشور در دنیا سفر کرده ام، وقتی از فرودگاه های کشورهای همسایه وارد فرودگاه امام می شویم مثل این است که از یک شهر بزرگ به یک روستا وارد شده ایم. این در شأن جمهوری اسلامی نیست.

وی اظهار کرد: وقتی با یک فرد خارجی وارد فرودگاه امام خمینی می شوم خجالت می کشم. فرودگاه امام در شأن کشوری با 80 میلیون جمعیت و این همه ذخایر نیست. 

قاسمی در خصوص فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه ساخته شدن باند 29 چپ، کار بسیار بزرگی بود، عنوان کرد: بعضی از سالن های فرودگاه مربوط به 50 سال پیش است و ما نیازمند یک تغییر اساسی در فرودگاه مهرآباد که مرکزیت کشور است، هستیم. 

وی درباره فرودگاه مشهد تاکید کرد: فرودگاه مشهد دیگر قابلیت نشست و برخاست پروازها را ندارد و لازم است شهر جدید فرودگاهی مشهد را بسازیم. 

وی در بخش سوم مشکلات، به بخش پروازی اشاره کرد و گفت: گام هایی در موضوع افزایش تعداد پرنده برداشته شده اما هرگز کافی نیست، عمر پرنده ها و شرایط موجود را نگاه کنید، این سه موضوع در بخش هوایی کشور باید یک تغییر اساسی و بنیادی داشته باشد. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: اگرچه برای حل مشکلات حمل و نقلی کشور از بعضی از دوستان نامهربانی هایی می بینیم، من مجوزی دریافت کرده ام که اگر بگذارند این مجوز به عملیات و اجرا تبدیل شود، بخش حمل و نقل کشور اساسی و بنیادی تغییر خواهد کرد. 

وی همچنین عنوان کرد:  خرید هواپیما در دستور کار است، مذاکرات آن انجام شده، برای ساخت لکوموتیو قراردادهایی بسته ایم، بیش از 20 میلیارد دلار در بخش حمل و نقل کشور مجوزهایی دریافت کرده ایم. اینها می تواند یک تحول بزرگ در حوزه حمل و نقل ایجاد کند. 

قاسمی با امیدواری نسبت به این که با همدلی و همراهی این کارها انجام شود، تاکید کرد که این امور به تنهایی قابل انجام نیست و من به تنهایی در وزارت راه نمی توانم این کارها را به انجام برسانم. 

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان هوایی به خاطر عملیات اربعین و حج، لوح تقدیر به کارکنان بخش هوایی اهدا کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.