| کد خبر: 248752 |

مطالبه ایران و تاجیکستان:

لغو دو طرفه ویزا و کاهش نرخ پرواز

همزمان با سفر معاون گردشگری به تاجیکستان، درباره لغو دو طرفه ویزا و تسهیل در رفت وآمد جاده ای و ریلی به انگیزه رشد گردشگری بین دو کشور، مذاکره شد. مقامات تاجیکستان همچنین از ایران درخواست کردند تا نرخ بلیت پروازها بین دو کشور کاهش یابد.

تین نیوز

همزمان با سفر معاون گردشگری به تاجیکستان، درباره لغو دو طرفه ویزا و تسهیل در رفت وآمد جاده ای و ریلی به انگیزه رشد گردشگری بین دو کشور، مذاکره شد. مقامات تاجیکستان همچنین از ایران درخواست کردند تا نرخ بلیت پروازها بین دو کشور کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز، بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ  اواخر هفته گذشته در دیدار با تاج الدین جوری زاده ـ رییس کمیته گردشگری تاجیکستان ـ، کمال الدین مومن راه ـ معاون اول رییس کمیته گردشگری این کشور ـ و سلیم دولت زاده ـ مدیر بخش مناسبت های بین المللی کمیته گردشگری تاجیکستان ـ خواستار تقویت و توسعه همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری شد.

مسؤولان گردشگری ایران و تاجیکستان ضمن آن که بر توسعه و تقویت روابط گردشگری دو کشور تاکید داشتند، این دیدار را بیشتر به انگیزه بستن قرار داد، عملیاتی شدن برنامه ها بین بخش های خصوصی دو کشور و برداشتن موانع انجام دادند.

در این نشست همچنین درباره همکاری های گردشگری ، تبادل اطلاعات گردشگری بویژه اطلاعات بخش های خصوصی دو کشور، گردشگری سلامت، انتقال تجربه ایران به تاجیکستان در زمینه هتل داری، استانداردها و ... مذاکره شد و مسؤولان تاجیکستان نیز پیشنهاد دادند دوره آموزشی برای فعالان گردشگری تاجیک در ایران به صورت وبینار و یا حضوری برگزار شود.

مقامات گردشگری تاجیکستان همچنین درخواست کردند با توجه به برقراری پرواز بین دو کشور از مقصد مشهد و تهران به شهر دوشنبه که دو روز در هفته انجام می شود، نرخ بلیت این پروازها با هدف افزایش تعداد سفرهای هوایی بین دو کشور کاهش یابد.

لغو دو طرفه ویزا برای جذب گردشگران بیشتر و تسهیل در رفت وآمد جاده ای و ریلی، از دیگر محورهای مطرح شده در نشست مسؤولان گردشگری ایران و تاجیکستان بود که با تاکید بر انجام راه کارهای جذاب و نو در حوزه گردشگری، از جمله روایت گری و معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن بین دو کشور انجام شد.

تاجیکستان، کشوری فارسی زبان است که در آسیای میانه و در همسایگیِ افغانستان، ازبکستان، چین و قرقیزستان واقع شده است و حوزه تمدنی مشترکی با ایران دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.