| کد خبر: 248710 |

۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان جاده ای آذربایجان شرقی پرداخت شد

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ۳۷ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده ای استان پرداخت شده است.

تین نیوز

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ۳۷ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده ای استان پرداخت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نوروز محمدی  افزود: عمر متوسط اتوبوس های حمل و نقل عمومی استان ۱۵ سال، مینی بوس ها ۲۸ سال و سواری های عمومی ۱۲ سال است که این دستگاه ها  جزو ناوگان فرسوده محسوب می شود و نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در قالب ۲۵۶ هزار سفر در استان جابجا شده اند، اظهار داشت: امسال به دلیل دایر شدن مجدد سفر اربعین حسینی در قالب ناوگان اتوبوسی استان، سفرها با اتوبوس انجام شد و با وجود اینکه تعداد سفرها کاهش ۶ درصدی داشت اما تعداد مسافران ۲۲ درصد افزایش یافته است.

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بیشترین میزان  جابجایی مسافر به ترتیب از طریق ناوگان اتوبوسی، سواری و مینی بوس بوده است، گفت: در سفرهای درون استانی بیشترین میزان سفر به ترتیب از شهرهای مراغه، مرند و اهر به تبریز و بالعکس بوده و در حوزه برون استانی هم بیشترین مقصد مسافران استان، تهران، ارومیه و اردبیل بود.

محمدی، با اشاره به بروز برخی تخلفات از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی استان، ادامه داد: عمده تخلفات انجام شده در حوزه ناوگان مسافری مربوط به حمل بار تجاری و برخورد نامناسب رانندگان و کارکنان با مسافران است.

وی با بیان اینکه حمل لبنیات و محصولات دامی خارج از یخچال با وسائل نقلیه مسافری ممنوع است، یادآوری کرد: مسافران می توانند در صورت مشاهده تخلفات از جمله روشن نکردن سیستم گرمایش این موارد را با شماره ۱۴۱ به بازرسان اطلاع دهند.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.