| کد خبر: 248672 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

حل مشکل افزایش نرخ کرایه ها و تامین سوخت رانندگان در دستور کار سازمان

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشوراز اصناف حمل ونقل به عنوان بازوی قوی و کمک سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای در هر شرایطی یاد کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشوراز اصناف حمل ونقل به عنوان بازوی قوی و کمک سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای در هر شرایطی یاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در سفر به استان اردبیل و با حضور در جلسه انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر با بیان اینکه از زمان انقلاب تا به امروز که کشور در شرایط حساس به سر می برد رانندگان با روحیه جهادی و انقلابی در خدمات رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند، گفت: این قشر در هر زمانی به دور از مسائل سیاسی و اقتصادی با تحمل مشکلات در پیشبرد اهداف سازمان نقش مهمی داشته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زحمات و تلاش های شبانه روزی رانندگان در حوزه حمل و نقل کالا و مسافری با هیچ چیز قابل جبران نیست تصریح کرد: امسال رانندگان با همه کمبودها و گرفتاری ها سفر اربعین را ایثارگرانه، مجاهدانه و باغیرت پیش بردند.

 وی دفاع از منافع صنفی را از اولویت های مهم سازمان عنوان کرد و خاطرنشان شد: در جهت حمایت از اصناف و رانندگان تمام تلاش ما براین است تا بخشودگی جرائم و ارائه تسهیلات به رانندگان در اسرع وقت عملیاتی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از تشکیل صندوق رفاه اجتماعی مختص بخش حمل ونقل در آینده ای نزدیک به نفع رانندگان خبرداد و اظهار کرد: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی تمامی مسائل رفاهی بخش حمل و نقل ائم از بیمه تکمیلی، برخورداری از وام و تسهیلات، کمک هزینه برای خرید لوازم و در کل بحث بیمه شدن رانندگان اتفاق بزرگی است که در سازمان تامین اجتماعی برای کمک حال رانندگان و بخش حمل ونقل در حال عملیاتی شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌ سوار نیز پیگیری حل مشکلات افزایش نرخ کرایه ها و تامین سوخت رانندگان را مهمترین دستور کار سازمان عنوان کرد و افزود: با تفاهم نامه خوبی که بین کشورهای روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان انجام شده، حجم ترانزیت در کشور افزایش پیدا کرده که پایانه مرزی بیله سوار نیز از این قائده مستثنی نیست و این حجم از ترانزیت نوید بسیار خوبی برای اقتصاد کشور است.

امانی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی بیله سوار در تجارت و اقتصاد کشور در خصوص حل برخی مشکلات موجود در این پایانه قول مساعد داد و اضافه کرد: مقرر شد مشکلات این پایانه در استان از طریق شورای مرز پیگیری و مسائل و کمبودهایی که در مرز بیله سوار وجود دارد برطرف شود.

وی از پیش بینی و اختصاص اعتبار ویژه برای ارتقای زیرساخت های پایانه مرزی بیله سوار از جمله افزایش پارکینگ ها خبرداد و گفت: از آنجایی که استان اردبیل یکی از سخت ترین استان ها در ایام فصول بارش و زمستان است در کنار  اقداماتی که روی بازسازی ماشین آلات انجام می شود، مقرر شد از سرجمع اعتبارات ملی نیز برای پرداخت مطالبات به استان اردبیل تخصیص دهیم تا عملیات راهداری زمستانی نیز به نحو احسن انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را در جهت نوسازی ناوگان های راهداری و بخش حمل و نقل بسیار مهم دانست و بیان کرد: طبق مصوبه قانون بودجه به سازمان راهداری اجازه داده شده  ۴ هزار وسیله نقلیه زیر ۵ سال کارکردرا وارد کشور کند.

امانی اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت مصوب و مقرر شده هزار و ۲۰۰ دستگاه از تولیدات داخل و مابقی نیز از خارج از کشور وارد کشور شود که در صورت ابلاغ این مصوبه به سازمان بحث نوسازی ناوگان ها در کشور مرتفع می شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل نیز از فعالیت هفت انجمن صنفی، ۲ پایانه بار و ۱۲ هزار راننده در حوزه کالای استان خبرداد و گفت: سالانه ۴ میلیون تن کالا توسط ۸ هزار کامیون از استان اردبیل به مقاصد مختلف جابه جا می شود.

وثوقی با اشاره به ترانزیت ورودی و خروجی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: در بخش مسافری استان ۷ پایانه مسافربری در ۷ شهرستان با ۲ هزار و ۳۰۰ راننده در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل متوسط عمر ناوگان های استان اردبیل را ۲۳ سال عنوان کرد و گفت: سال گذشته به همت همکاران در حوزه ایمنی وترافیک استان اردبیل رتبه سوم کشوری و در ۵ ماهه امسال نیز با ۱۰ نفر کاهش فوتی در تصادفات رتبه ۳ را به خود اختصاص داد.

 عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین از کسب رتبه اول استان در رسیدگی به شکایات مسافران در سال گذشته خبر داد و افزود: استان اردبیل در بخش حمل و نقل کالا و مسافر مشکل خاصی ندارد و حمل و نقل استان از وضعیت مناسب و قابل قبولی برخوردار است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در زمان وقوع کرونا نیز همکاران در بخش حمل ونقل کالا و مسافر با رعایت تمام موارد بهداشتی و پروتکول ها از هیچ خدماتی برای مردم دریغ نکرده اند، گفت: نه تنها عملکرد ما در طی این دو سال روند نزولی نداشت بلکه در حوزه حمل و نقل کالا با افزایش نیز روبرو بودیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    کمی هم درمورد سنوات72تا80که نصف سابقه موجود است وسختی کار که چهارسال قبل قول اجرایی شدن دادید وهنوز هم خبری نیست مطا لبی بیان نمایید