| کد خبر: 248656 |

سرمایه گذاری مشترک ۳۸۰ میلیون دلاری رولز رویس و ایرچاینا

در بحبوحه محدودیت های صادراتی فزاینده از سوی ایالات متحده در زمینه فناوری پیشرفته و محدود کردن سفرهای بین المللی، ایرچاینا شرکت هواپیمایی پیشرو چین، سرمایه گذاری مشترکی با شرکت هوافضای بریتانیایی رولز رویس در پکن برای خدمات موتوری تشکیل داده است.

تین نیوز

در بحبوحه محدودیت های صادراتی فزاینده از سوی ایالات متحده در زمینه فناوری پیشرفته و محدود کردن سفرهای بین المللی، ایرچاینا شرکت هواپیمایی پیشرو چین، سرمایه گذاری مشترکی با شرکت هوافضای بریتانیایی رولز رویس در پکن برای خدمات موتوری تشکیل داده است.

سرمایه گذاری مشترک ۵۰ درصدی بین ایر چاینا و رولز رویس، یک مرکز نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی جدید در پکن ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز، شرکت هوافضای بریتانیا اعلام کرده موتورهای آن در حال حاضر ۶۰ درصد از کل ناوگان پهن پیکر چین را تامین می کند که شامل بیش از ۵۵۰ هواپیمای در حال خدمت یا سفارش می شود.

اعلام این سرمایه گذاری مشترک نقطه عطف مهمی برای رولز رویس در چین است، جایی که بیش از ۵۰ سال است که خطوط هوایی این کشور را تامین می کند. ایر چاینا یک شریک استراتژیک برای رولز رویس است که با موفقیت در طی سالیان متمادی رشد کرده است.

تأسیسات جدید، که انتظار می رود تا اواسط دهه ۲۰۳۰ به طور کامل عملیاتی شود، خدماتی را به ایر چاینا و سایر مشتریان خطوط هوایی آن مستقر در چین و فراتر از آن ارائه خواهد کرد. این پروژه توسعه خدمات هوانوردی، تولید پیشرفته، تحقیق و توسعه فناوری در منطقه اقتصادی را ارتقا خواهد داد.

هوانوردی به عنوان یک حوزه کلیدی سرمایه گذاری در چهاردهمین برنامه توسعه پنج ساله چین که سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ را پوشش می دهد، مورد تاکید قرار گرفته، و بسیاری از دولت های محلی متعهد به سرمایه گذاری و جذب شرکت های خارجی هستند.

شیوع ویروس کرونا باعث محدودیت رفت و آمد برون مرزی شده و به سفر، ساخت و ساز و نمایشگاه ها آسیب وارد کرده است. رولزرویس نیز در دو سال گذشته شاهد کاهش درآمدهای خود بوده است که دلیل آن تقاضای کم برای موتورهای پهن پیکری است که در آنها تخصص دارد.

پروازهای طولانی مدت آهسته تر از سفرهای منطقه ای و داخلی به روال قبل باز می گردند زیرا کشورهای بیشتری محدودیت های سفر را در پاسخ به همه گیری کاهش می دهند، با این حال، چین همچنان محدودیت هایی را برای سفرهای بین المللی اعمال می کند.

اعلام این سرمایه گذاری مشترک همچنین در بحبوحه رقابت فزاینده بین چین و ایالات متحده، به ویژه در صنایع پیشرفته مانند هوانوردی و نیمه هادی ها صورت گرفته است.

واشنگتن پیش از این، دسترسی چین به محصولات دو منظوره را محدود و همچنین سرمایه گذاری ایالات متحده در تعدادی از شرکت های فناوری دفاعی و نظارتی چین را ممنوع کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت دفتر همکاری فناوری سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.