| کد خبر: 248653 |

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح راه آهن خاش - زاهدان:

اتصال چابهار به شبکه سراسری راه آهن مانند زنده کردن گنجی خفته است

معاون اول رئیس جمهور گفت: راه آهن چابهار - زاهدان با همت مسئولان تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور گفت: راه آهن چابهار - زاهدان با همت مسئولان تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد مخبر روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه در مراسم افتتاح خط ریلی خاش- زاهدان ، ضمن تشکر از دست اندرکاران ساخت این پروژه ریلی و همراهی مولوی شهنوازی، مقامات و بزرگان طوائف محلی، اظهار داشت: بهره برداری از راه آهن چابهار - زاهدان، بدین معناست که چابهار به شبکه سراسری راه آهن وصل خواهد شد.
وی با یادآوری رشادت های مردم منطقه در زمان جنگ تحمیلی و تجلیل از شهدای جنگ تحمیلی، به نقشه های دشمنان برای تمامیت ارضی و انسجام و وحدت ملی اشاره کرد و اظهار داشت: البته این موضوع تازگی ندارد و به دلیل وجود ثروت و منابع سرشار خدادادی و موقعیت خاص کشورمان در منطقه، دشمن همیشه درصدد تسلط بر این منطقه مهم سوق الجیشی بوده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان بخشی از تحریم های گسترده دشمنان علیه نظام اسلامی کشورمان، گفت: مردم ما، محکم در برابر توطئه های دشمنان ایستاده اند و راهبردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت سیزدهم پیشنهاد کردند خنثی سازی تحریم ها بود.
وی ادامه داد: بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، لکوموتیو پیشرفت کشور را با بیشترین سرعت به حرکت در آورده ایم.
دکتر مخبر افزود: اراده دولت در سیستان و بلوچستان، روی چند مساله مهم متمرکز هست که اولویت اول، آب و اولویت دوم، راه است تا این استان پهناور و بزرگ هم به صورت ریلی و هم زمینی از راه های مناسب و استاندارد برخوردار شود.
معاون اول رئیس جمهور، امنیت کشور را مقدمه پیشرفت کشور دانست و افزود: کشورمان در آستانه یک جهش بزرگ قرار دارد که این امر برای دشمنان قابل تحمل نیست اما در تلاش هستیم که کارهای بسیار بزرگی را در نقاط مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان انجام دهیم و با توجه به اینکه ترانزیت از جمله مزیت های اصلی کشور و از راهبردهای اصلی دولت است، کوشش می کنیم با برنامه ریزی انجام شده، این مزیت مهم در اختیار کشور قرار گیرد.
دکتر مخبر با اشاره به اینکه دولت مصمم است مشکلات مرتبط به حمل و نقل و خطوط ارتباطی در این منطقه را حل کند، تصریح کرد: این اقدام به معنای اتصال اقیانوس به جنوب کشور و به مانند زنده کردن گنجی خفته برای اقتصاد کشور است .
به گفته معاون اول رئیس جمهور، سالانه بایستی حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تن بار ترانزیتی از کشور عبور کند که در حال حاضر این رقم سه تا چهار میلیون تن است و در این بخش ضعف داریم.
وی با اشاره به معادن گسترده مس و ثروت های خدادادی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر همگی دست به دست یکدیگر دهیم مشکل بیکاری در این منطقه بی معنا خواهد بود .
وی تصریح کرد: در کنار سایر طرح هایی که به ثمر می رسد راه آهن هم یکی از مسائل مهمی است که در ایجاد اشتغال، بهبود شرایط اقتصادی و رشد و پیشرفت کشور نقش اساسی دارد.
دکتر مخبر بیان کرد: بهره برداری از راه آهن چابهار - زاهدان؛ دسترسی به همه بخش های کشور را محقق می کند و با اتصال کریدور شمال- جنوب و شرق به غرب، بخش زیادی از مشکلات ترانزیتی کشور حل خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.