| کد خبر: 248637 |

برف و باران در برخی استان‌ها؛

هشدار‌ هواشناسی به رانندگان مناطق کوهستانی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در چند روز آینده در برخی مناطق کشور رگبار باران و رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود، در این راستا لغزندگی جاده ها و اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی، محتمل است.

تین نیوز

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در چند روز آینده در برخی مناطق کشور رگبار باران و رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود، در این راستا لغزندگی جاده ها و اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی، محتمل است.

به گزارش تین نیوز، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد همچنین برخی مناطق استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، البرز، قزوین، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، غرب مازندران، شمال فارس و گیلان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت داریم.

وی گفت: روز پنج شنبه 19 آبان شدت بارش ها در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و روزهای جمعه و شنبه بارش ها در لرستان، شمال خوزستان، غرب اصفهان و غرب چهارمحال و بختیاری شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، لرستان و برخی مناطق اصفهان وزش باد افزایش می یابد که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود.

ضیائیان افزود: روز جمعه 20 آبان در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و شمال غرب همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل غربی خزر بارش پراکنده داریم که این شرایط روز شنبه در برخی مناطق نیمه غربی کشور بخش هایی  از مرکز کشور و استان های ساحلی خزر حاکم است.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، تهران، قم، البرز و غرب و جنوب سمنان و روز یک شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ در مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه نیمه شمالی کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و شمال و شرق اصفهان، بارش داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: همان طور که اعلام شد از پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ تا یک شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک در مناطقی که ذکر شد، خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: در این راستا لغزندگی جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش بینی و توصیه می شود احتیاط در سفر های برون شهری ، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده های کشاورزی در فضای باز، در دستور کار باشد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 16 و 10 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.