| کد خبر: 248636 |

توسعه بزرگراهی در استان اردبیل از میانگین کشوری پایین‌تر است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این استان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این استان در توسعه بزرگراهی رتبه ای پایین تر از میانگین کشوری دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری  افزود: اگر تمام راه های شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود و به شاخص های میانگین کشوری برسیم باید ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه های استان اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه تمام کارگاه های حوزه عمرانی راه در مسیرهای استان اردبیل فعال است، بر لزوم جذب منابع و اعتبارات مالی برای ساخت و تکمیل طرح های بزرگراهی تاکید کرد.

وی گفت : در همه مسیرهای استان اردبیل بهسازی  راه ها درحال اجرا است و این استان به کارگاه بزرگ راه و توسعه بزرگراه تبدیل شده است.

وی سرعت جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرح های بزرگراهی بسیار مهم دانست و افزود: کارگاه های حوزه عمرانی راه در مسیرهای استان فعال بوده و هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص به موقع منابع مالی طرح ها از شتاب بیشتری برخوردار می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره احداث بزرگراه ها از طریق تهاتر نفت هم گفت: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و در صورت نهایی شدن این موضوع در چند روز آینده شاهد تحول و توسعه در کل طرح های بزرگراهی استان اردبیل خواهیم بود.

حیدری از احداث راه گردشگری دور دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی و اتمام عملیات زیرسازی این پروژه خبرداد و خاطرنشان کرد: قرارداد آسفالت این مسیر با پیمانکار مربوطه منعقد شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا چند روز آینده آسفالت این طرح نیز به اتمام می رسد.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند است.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسالم در جاده های این استان قرار دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.