| کد خبر: 248631 |

میانگین تصادفات استان کرمان در راه روستایی و موتورسیکلت بالاتر از متوسط کشور

طبق اعلام رئیس پلیس راه فراجا، میانگین تصادفات در حوزه راه های روستایی کشور حدود 8 درصد و در استان کرمان حدود 30 درصد است لذا کرمان باید در حوزه فرهنگ سازی در این بخش ورود پیدا کرد.

تین نیوز

طبق اعلام رئیس پلیس راه فراجا، میانگین تصادفات در حوزه راه های روستایی کشور حدود 8 درصد و در استان کرمان حدود 30 درصد است لذا کرمان باید در حوزه فرهنگ سازی در این بخش ورود پیدا کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سردار حسن مومنی در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات 33 دستگاه دخیل هستند و 8دستگاه نقش اصلی دارند، اظهار کرد: استان های کشور را تقسیم بندی کردیم و چند استان را استان هدف قرار دادیم که کرمان یکی از آن استان هاست.

رئیس پلیس راه فراجا با اشاره به مشکلات برخی از محورها، عنوان کرد: در برخی از نقاط اختلاف سطح بسیار زیاد است و شیب شیروانی مناسب نداریم و در آینده می توانند مشکل ساز باشند لذا باید قبل از آنکه نقطه حادثه خیز ایجاد شود، آن را از هم اکنون برطرف کرد.

مومنی تصریح کرد: از ظرفیت های معادن استان کرمان باید استفاده شود و حتی از برخی از ماشین آلات و تجهیزات آنها نیز می توان بهره گرفت و اختلاف سطح ها در محورهای استان را برطرف کنند.

وی با اشاره به این که هر تخلفی در رانندگی نباید منجر به فوت افراد شود، افزود: باید به بحث ایمنی خودرو ها و راه ها توجه لازم صورت گیرد. راضی نیستیم که یک قطره خون از بینی هیچ کس در تصادفات بریزد و این هدف، مربوط به حوزه همه مسئولین است.

براساس اعلام رئیس پلیس راه فراجا، میانگین تصادفات در حوزه روستایی کشور حدود 8 درصد و در استان کرمان حدود 30 درصد است لذا کرمان باید در حوزه فرهنگ سازی در این بخش ورود پیدا کرد.

وی افزود: میانگین تصادفات موتورسیکلت در استان کرمان نسبت به میانگین کشور بیشتر است و آمار واژگونی ها در استان کرمان بالای 50 درصد است درحالی که میانگین کشوری حدود 33 درصد است بنابراین استراحتگاه های بین راهی در محورهای استان کرمان افزایش یابد.

مومنی خاطرنشان کرد: در کل کشور عدم توجه به جلو از سال 98 مقداری افزایش یافته و از 34 درصد، در شش ماهه اول امسال به حدود 41 درصد رسیده است و در جنوب استان کرمان این میانگین در 6 ماهه امسال به 48 درصد رسیده و علت عمده آن مربوط به استفاده از تلفن همراه است.

وی در ادامه گفت: به ناوگان حمل و نقل مسافربری و عمومی در استان کرمان باید توجه بیشتری شود و حدود 18 درصد تصادفات مربوط به کامیون هاست و در خصوص نصب حفاظ ایمنی جانبی برای کامیون ها مصوبه ای وجود دارد و از ابتدای دی ماه تردد کامیون هایی که فاقد ایمنی جانبی هستند، ممنوع می شود.

مومنی با اشاره به تردد اتوبوس های سرویس معادن و هم اتوبوس های مسافربری در استان کرمان اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که پلیس راه را در ترمینال ها مستقر کنیم و اگر اتوبوسی دارای نقصی است در همان ترمینال ها از تردد آن جلوگیری می شود. اتوبوس های سرویس ها باید ساماندهی شوند که اکنون ساماندهی نیستند.

وی با بیان این مطلب که مقابل پاسگاه ها کانالیزه شود، یادآور شد: امداد هوایی استان کرمان باید توسعه یابد و جز با کار جهادی و بسیجی چاره دیگری برای کاهش تصادفات نداریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.