| کد خبر: 248628 |

هوندای ژاپن، فاتح بازارهای آمریکای شمالی

هوندا بزرگترین شرکت خودروسازی کشور ژاپن است که از سال ۱۹۴۶ میلادی کارش را شروع کرد.این شرکت سیاستهای خاصی برای باقی ماندن در فضای اقتصادی دنیا و گذر از چالشها داشته است و همین سیاستها بود که زمینه را برای گذر این شرکت ازروزهای سخت فراهم کرد.

تین نیوز

هوندا بزرگترین شرکت خودروسازی کشور ژاپن است که از سال ۱۹۴۶ میلادی کارش را شروع کرد.این شرکت سیاستهای خاصی برای باقی ماندن در فضای اقتصادی دنیا و گذر از چالشها داشته است و همین سیاستها بود که زمینه را برای گذر این شرکت از روزهای سخت فراهم کرد.

به گزارش تین نیوز، اصلی ترین و مهمترین سیاستی که این شرکت در طول سالها به آن توجه داشته است ارزیابی مداوم بازار، تغییر خط تولید با توجه به تحولات تکنولوژیکی و در نهایت زمینه سازی برای عرضه محصولات به بازارهای خارجی بود. در نتیجه همین سیاستها بود که شرکتی که در ابتدا با هدف عرضه خودرو به مصرف کنندگان ژاپنی راه اندازی شده بود، حالا به یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا تبدیل شده است و محصولاتش در کشورهای ثروتمند دنیا مشتریان زیادی دارد.

 تولید خودرو در این شرکت با سرعت زیادی افزایش پیدا کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۱ توانست جایگاه بزرگترین خودروساز ژاپنی را به خود اختصاص دهد و در سال ۲۰۱۵ هشتمین خودروساز بزرگ دنیا شد. این شرکت در سالهای اخیر تولید خود را افزایش داد و در سال ۲۰۱۹ توانست به رکورد تولید بالغ بر ۴۰۰ میلیون دستگاه خودرو در سال دست پیدا کند و جایگاه بزرگترین خودروساز جهان را به خود اختصاص دهد.

این شرکت خودروسازی که قدمتی بالغ بر۷۴ سال دارد، اولین شرکت خودروسازی ژاپن است که اقدام به تولید خودروی لوکس کرد. این خودروی لوکس  در سال ۱۹۸۶ میلادی با نام Acura وارد بازار شد و توانست قدرت برند هوندا را در بازار کشورهای صنعتی و ثروتمند افزایش دهد.شرکت هوندا در طول سالهای کاری اش علاوه بر تولید خودرو در فعالیتهای رباتیک، هوش مصنوعی، تجهیزات فضایی و تولید قطعات فضا پیماها نیز کار کرده است که هر یک از کارها در یکی ازشرکتهای زیر مجموعه هوندا انجام شده است.این شرکت چهار زیر مجموعه اصلی دارد که عبارتند از هوندا موتورسیکلت، هوندا اتومبیل، شرکت تولید هواپیما و تجهیزات هوایی هوندا  در نهایت شرکت اکورا.

تحقیق و توسعه، برنامه اصلی شرکت هوندا

شرکت خودروسازی هوندا از زمانی که کارش را شروع کرده است همواره به یک مساله توجه زیادی داشت و آن هم تحقیق و توسعه بود. این شرکت با نگاهی به اینده و نیازهای آن، سرمایه گذاری در فعالیتهای مطالعاتی  اعم از مطالعه نیازهای بازار یا تحقیق در مورد تکنولوژی های  تازه ای که می توانند در صنعت خودرو‌سازی استفاده شوند را در دستور کار قرار داده بود و همین مساله سبب شد تا در جریان بحران های مختلفی که در طول سالهای فعالیتش برای بازار خودرو یا عملکرد شرکت ایجاد شده بود، در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد.

بر مبنای گزارش ارایه شده توسط هوندا، این شرکت در سال ۲۰۱۳  بالغ بر ۵.۷ درصد از درامدش که رقمی بالغ بر ۶.۸ میلیارد دلار بود را در فعالیتهای تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد که در سال ۲۰۱۹  ارزش سرمایه گذاری در این بخش به بالغ بر ۸ میلیارد دلار رسید.

کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت در کنار  قدرت بالای آن در استفاده از تکنولوژی و طراحی متفاوت این خودروها سبب شد تا از سال ۲۰۱۳  به عنوان یک صادر کننده اصلی خودرو به امریکا معرفی شود. وزارت بازرگانی امریکا اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۰۸ هزار دستگاه خودرو از هوندا وارد امریکا شده است و در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۳۹ هزار دستگاه افزایش پیدا کرد.

امریکای شمالی بزرگترین بازار خودروهای هوندا

طبق آمارهای ارایه شده توسط شرکت هوندا، آمریکای شمالی بیشترین سهم از بازار هوندا را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۶ هزار میلیارد ین از فروش محصولات هوندا در بازار امریکا شمالی درآمد کسب شده است در حالیکه درامد این شرکت از بازار ژاپن برابر با ۱۸۰۰ میلیارد ین بود و درآمد کسب شده از فروش محصولات این برند در اروپا و آسیا به ترتیب برابر با ۱۴۰۰ میلیارد ین و ۱۵۶۰ میلیارد ین بود. در این سال ارزش درآمد شرکت هوندا برابر با ۱۶.۹ تریلیون ین و درآمد اجرایی آن برابربا با ۹۸۰ میلیارد ین بود. درآمد خالص این شرکت در سال ۲۰۱۹ به رقمی برابر با ۱.۳۲ تریلیون ین رسید و ارزش دارایی های آن بالغ بر ۲۰ تریلیون ین بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: رسانه ویژه صنعت و صاحبان صنایع - کارخانه دار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.