| کد خبر: 248619 |

◄ پیشنهاد عرضه پروژه های حمل و نقل در یک بازار بورس حمل کالاهای جاده ای

یکی از الزامات اصلاح امور این است که پروژه های حمل و نقل در کشور در یک بازار بورس با نام بورس حمل کالاهای جاده ای عرضه شود و این بورس حمل و جاده ای می تواند راهگشایی برای فعالیت شرکت های حمل و نقل کالا باشد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل کالای جاده ای با توجه به صدور مجوز تشکیل و فعالیت اولین کنسرسیوم حمل و نقل جاده ای، گفت: وجود چند شرکت در قالب کنسرسیوم، موجب افزایش توانمندی آنها شده و این کنسرسیوم در قالب یک شخصیت حقوقی جدید توانایی های جدیدی را ارایه می دهد.
به گزارش تین نیوز، محسن متقین در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اما در عین حال لازم است پروژه های حمل و نقل جاده ای به مناقصه گذاشته شده و ساز و کاری فراهم شود که حمل و نقل در یک سازمان جدید تحت عنوان بورس حمل و نقل به صورت مناقصه ارایه شود.

وی عنوان کرد: همچنین لازم است کسانی امکان برنده شدن پروژه های ارایه شده در بورس حمل و نقل را داشته باشند که پس از راستی آزمایی،  امکانات و توانمندی هایشان به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته شود و بتوانند برنده این پروژه ها شوند و آنها انجام دهند که تنها در این صورت آثار مثبت وجود کنسرسیوم قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

متقین تاکید کرد: معتقدم اگر با وجود تشکیل کنسریوم دستور العمل خاصی برای برگزاری مناقصات دولتی وجود نداشته باشد وجود کنسرسیوم راهی خواهد بود برای دور زدن دستگاه های دولتی.

وی در توضیح این دیدگاه خود گفت: در پروژه هایی که به صورت مناقصه عرضه می شود چون دستورالعملی برای تعیین صلاحیت پیمانکاران و همچنین رتبه بندی شرکت های حمل و نقل وجود ندارد، مادامی که کالایی از سوی بخش دولتی به صورت مناقصه برای حمل عرضه شده و محدودیتی برای حضور شرکت ها در این مناقصه وجود نداشته باشد، هم شرکت های عضو کنسرسیوم به عنوان یک شرکت حقوقی مستقل  می توانند در این مناقصه شرکت کنند و هم کنسرسیومشان که این موضوع می تواند موجب شود کنسرسیوم پیشنهاد دهنده پایین ترین رقم حمل، برنده بشود.

او افزود: در واقع کنسرسیوم مورد نظر می تواند رقمی را که مورد موافقت تک تک شرکت های عضو کنسرسیوم که به طور مستقل نیز در مناقصه شرکت کرده اند، ارایه دهد.

متقین عنوان کرد: یعنی شرکت های عضو کنسرسیوم که به طور مستقل شرکت کرده اند قیمت هایی برای حمل ارایه دهند که قیمت مورد توافق شان اگرچه از نظر دولت پایین ترین قیمت است اما قیمت واقعی بازار نیست.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا خاطرنشان کرد: اما اگر شرایط به گونه ای باشد که تعداد کنسرسیوم ها افزایش یافته و صلاحیت کنسرسیوم ها برای شرکت در مناقصات طبقه بندی شود و همچنین شرکت های عضو هر کنسرسیوم نتوانند به طور مستقل هم در مناقصات شرکت کنند، نرخ های حمل ارایه شده در این مناقصات به واقعیت نزدیکتر خواهد شد در غیر این صورت این کنسرسیوم ها راهی برای دور زدن  قیمت های  حمل دولتی است.

متقین گفت: یکی از الزامات اصلاح امور این است که پروژه های حمل و نقل در کشور در یک بازار بورس با نام بورس حمل کالاهای جاده ای عرضه شود و این بورس حمل و جاده ای می تواند راهگشایی برای فعالیت  شرکت های حمل و نقل کالا باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    با سلام خدمت خوانندگان محترم تین نیوز و جناب متقین.
    آنچه فرمودید صددرصد درست است فقط یک پیش شرط اساسی دارد و آن هم اجرایی شدن مقررات فیاتا و تعیین نقش کریر و فورواردر است.