| کد خبر: 248610 |

پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد از پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد خبر داد.

تین نیوز

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد از پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد خبر داد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا صلواتی مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد درباره وضعیت راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه اظهار کرد: پیشرفت قطعه اول پروژه ۶۰ درصد، قطعه دوم ۹۷ درصد، قطعه سوم ۳۲ درصد، قطعه چهارم ۲۱ د صد است که میانگین پیشرفت پروژه ۶۰ درصد است.

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد گفت: پیشرفت فیزیکی تونل ها اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

صلواتی افزود: قطعه اول این طرح ملی از مبارکه تا سفید دشت به طول ۴۱ کیلومتر، قطعه ۲ از سفید دشت تا گردنه زردیها به طول ۲۲ کیلومتر، قطعه سوم از زردی ها تا ابتدای شهرک صنعتی شهرکرد به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه چهارم از شهرک صنعتی تا شهرکرد به طول ۱۰ کیلومتر است که در مجموع کل این مسیر ۹۰ کیلومتر است.

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد بیان کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور ، دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیت های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت های ریلی، کاهش ترافیک بین استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان محرومیت زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان های مرکزی کشور از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

این مقام مسئول به برخی جزئیات پروژه راه آهن شهرکرد - اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل اختلاف ارتفاع مبدأ تا مقصد( حدود ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع)، مشخصه هایی دارد که از مناطق کوهستانی و نیمه کوهستانی می گذرد و به همین دلیل دارای ۱۵ رشته تونل با طول تقریبا ۶ کیلومتر است که ۱۴ تونل آن کاملا فعال بوده و عملیات دو تونل نیز به اتمام رسیده است،

به گفته صلواتی این پروژه ها شامل ۴ پل بزرگ به طول نزدیک به ۳ کیلومتر است که عملیات همه پل ها در حال انجام است.

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد خاطر نشان کرد: برای این پروژه در سال جاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و با وجود مطالبات بالغ بر ۲۵۰ میلیاد تومانی پیمانکاران عملیات احداث آن تاکنون دچار وقفه نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پيرمرد 2 0

    درصد پيشرفت طرح را اشتباه نقل كرده اند. اعدادي كه مجري محترم بيان كرده اند مربوط به پيشرفت زيرسازي هر قطعه است. با فرض صحت درصد پيشرفت زيرسازي به ميزان 60% پيشرفت كلي طرح حدود 45% براورد مي شود.