| کد خبر: 248580 |

احداث ۲ کارخانه جدید آسفالت در تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از احداث ۲ کارخانه تولید آسفالت برای پوشش نیاز تهران خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از احداث ۲ کارخانه تولید آسفالت برای پوشش نیاز تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، عباس شعبانی درباره حجم  آسفالت ریزی در تهران گفت: سال گذشته ۵۸۰هزار  تن آسفالت در تهران تولید، پخش و اجرا شده است. در حال حاضر ۵۵۰ هزار تن آسفالت توزیع شده است که به عبارت ساده تر طی چند روز آینده به اندازه سال گذشته کار خواهیم کرد.

وی گفت: از پهنه ۱۱۰ میلیون متر مربعی معابر شهر تهران نیاز است که سالانه ۱۰ درصد از آسفالت را نوسازی کنیم که برای این ۱۰ درصد حدود یک و نیم تا یک و شش دهم میلیون تن آسفالت استفاده می شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه عقب ماندگی جدی  در بحث آسفالت ریزی در تهران داریم و بر همین اساس باید هر سال تقریبا یک و نیم میلیون تن آسفالت در معابر شهر تهران استفاده کنیم، اظهار کرد: بر همین اساس نیاز داریم کارخانه جدیدی خصوصا در شرق تهران احداث کنیم و به همین دلیل براساس برنامه ریزی ها باید ساخت ۲ کارخانه جدید تولید آسفالت به تهران اضافه شود که قطعا یکی از آنها در شرق تهران و دیگری در جنوب یا غرب تهران خواهد بود تا بتوانیم یک و نیم میلیون تن آسفالت مورد نیاز سالانه شهر تهران را تامین کنیم، البته قرارداد کارخانه ها منعقد شده و امید است احداث کارخانه ها تا پایان سال اجرایی شوند.

شعبانی در مورد عمر آسفالت در تهران و لزوم استفاده از روش های جدی  همچون بتن غلتکی افزود: از بتن غلتکی برای معابر خاص استفاده می شود، به عنوان نمونه در ایستگاه اتوبوس « بی آرتی » در پی ترمز مداوم ، آسفالت بعد از مدتی خراب می شود و در فصول گرم سال نیز این خرابی تشدید می شود، بر همین اساس طرحی داریم که فقط محدوده ایستگاه از بتن به جای آسفالت استفاده کنیم که در ایستگاه های میدان انقلاب، چهارراه ولیعصر از جنوب به شمال، پل چوبی و  وصال این مهم انجام شده است.

وی ادامه داد: موضوع  سن آسفالت نیز به دو موضوع مربوط است که مهم ترین آنها انجام حفاری است که مثلا شرکت های خدمت رسان به خاطر اتفاقی که افتاده همچون ترکیدن لوله آب ناچار به حفاری معبر هستن و باید بگویم اگر این آسفالت کنده شده حتی به بهترین شکل هم احیا شود باز آن آسفالت سابق نمی شود و همان محدوده کوچک آسفالت کنده شده می تواند تا شعاع چند صد متر خود را تحت تاثیر قرار  دهد و آرام آرام آسفالت را از بین می برد.

به گفته معاون شهردار تهران، مسأله دیگر کیفیت اجرا است؛ هم از لحاظ دانه بندی، قیر مصرفی و حرارت آسفالت و هم نحوه کوبش و تراکمی که به آسفالت می دهند که البته کارهای خیلی خوبی در زمینه تشدید کنترل کیفیت ها و نظارت بر اجرا انجام شده و شهروندان نیز از  کیفیت بهتر آسفالت تشکر می کنند؛ اما هنوز با ایده آل فاصله داریم و در حال تلاش هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.