| کد خبر: 248549 |

◄ سرنوشت قطار ملی به کجا رسید؟/ تولید 113 دستگاه در نخستین گام

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه از تلاش برای اخذ کلی تاییدیه قطار ملی طی یک الی دو ماه آینده و سپس اجرایی شدن قرارداد تولید انبوه آن خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران  و حومه از تلاش برای اخذ کلی تاییدیه قطار ملی طی یک الی دو ماه آینده و سپس اجرایی شدن قرارداد تولید انبوه آن خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مسعود درستی این مطلب را چهارم آبان ماه بیان کرد و گفت: برای اخذ تاییدیه‌ ها، مشاور لهستانی انتخاب شده بود که یکی از مشاورهای به نام این حوزه در دنیا به شمار می‌رود.

وی افزود: این مشاور مراحل ساخت قطار ملی را رصد می‌ کند و همزمان تاییدیه مراحل ساخت و طراحی آن را صادر می‌کند.

آن چنان که خبرگزاری مهر نوشته است، درستی تاکید کرد: بیش از ۷۵ درصد ارزیابی و تاییدیه مراحل ساخت انجام شده است و  تصور ما این بود که تا الان باید کار تاییدیه به اتمام می‌ رسید.

به گفته وی گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره‌ ای پیش می‌ آید که زمان رفت و برگشت تعدادی از تاییدیه‌ ها زمان بر می‌ شود.

درستی عنوان کرد: تمام تلاشمان این است که طی یک الی دو ماه آینده اخذ کلی تاییدیه قطار ملی انجام شود تا از آن‌ طرف قرارداد تولید انبوه قطار ملی اجرایی شود.

به گزارش تین نیوز، همچنین بر اساس خبری که 14 ابان ماه روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، منتشر کرد: فرآیند اخذ تاییدیه های لازم و صدور مجوز تولید انبوه از جانب شرکت مشاور اروپایی، آخرین مراحل خود را سپری کرده است.

مطابق این خبر؛ انتظار می رود اوایل زمستان امسال، قطار ملی مترو با سطح داخلی سازی ۸۵ درصد بتواند مجوز تولید انبوه را دریافت کند؛ مسئله ای که شرکت های قطار شهری کشور به دنبال تحقق آن هستند تا مقوله تامین زیرساخت های حمل و نقل ریلی با تکیه بر تولیدات داخلی، با هزینه کمتر و دسترسی آسانتر در دوران تحریم های بین المللی میسر شود.

قابل ذکر است نخستین تست گرم قطار ملی مترو تیرماه امسال انجام شد. بر اساس خبری که آن زمان در رسانه ها منتشر شد، مدیر عامل متروی تهران در این  مراسم گفته بود: در حال حاضر منتظریم تا مراحل تائید نهایی این قطار از سوی مشاور بین المللی نهایی شود. بعد از آن می‌توانیم قطار ملی را به عنوان افتخاری بزرگ از طریق واگن سازی داخلی به تولید انبوه برسانیم. بر همین اساس و در صورت تائید نهایی، اولین تولید انبوه را در سال جاری کلید می‌ زنیم و در نخستین گام ۱۱۳ دستگاه بر همین مبنا تولید خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.