| کد خبر: 248466 |

وعده شهردار تهران:

◄ ساماندهای موتورسیکلت ها در پایتخت/ رصد با سیستم های هوشمند رد یاب

شهردار تهران گفت: یکی از برنامه های شهرداری تهران ساماندهی راکبان و موتورسواران است.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: یکی از برنامه های شهرداری تهران ساماندهی راکبان و موتورسواران است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران این وعده را 23 مهر ماه در آئین بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۲ دستگاه مینی‌ بوس و دو هزارمین تاکسی‌ های نوسازی شده بیان کرد و افزود: اولویت ما رسیدگی به مشکلات شهر است و می‌خواهیم یکی پس از دیگری گره‌های شهر را بگشاییم.

شهردار تهران درباره ساماندهی حمل و نقل و ترددبیان کرد: ساماندهی موتور سیکلت ها یکی از برنامه‌ های شهرداری تهران است.

او ابراز امیدواری کرد از طریق برقی سازی موتورها تا آلایندگی هوا هم از بین برود و هم با ساماندهی موتور سیکلت ها جان راکبان آنها در امان باشد.

وی همچنین در گفت و گو با تسنیم با تاکید بر اهمیت ساماندهی موتورسیکلت ها توسط مدیریت شهری عنوان کرد: یکی از شرکت های شهرداری که متولی ایجاد ساماندهی شهر است در سال 1400 موفق شد که میزان مرگ شهروندان تهرانی در تصادفات شهری نسبت به سال 99 را با همکاری پلیس راهور به حدود 8 درصد کاهش دهد و همان مجموعه مامور شد که ساماندهی موتورسیکلت ها در شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد.

زاکانی با بیان اینکه تاکسی و اتوبوس در شهر متولی داشتند اما موتورسیکلت ها نداشتند، تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، نظام بخشی در ارتباط با موتورسیکلت ها در دستور کار قرار گرفته و در خصوص پارک موتورسیکلت ها در سطح شهر و برخی از معابر و خط کشی، امکان گذاری شده است.

او وعده داد: همچنین در پیاده روها با ایجاد موانع منطقی و زیبا از ورود موتورسیکلت ها جلوگیری خواهد شد تا شهروندان نیز از خطرات احتمالی تردد موتورسوار در پیاده روها مصون بمانند.

شهردار تهران افزود: همچنین مسئله هوشمندسازی از سوی شهرداری پیگیری می شود و ما در هوشمندسازی تک تک موتورها را با مجموعه سیستم های هوشمند ردیاب رصد خواهیم کرد و  یک انتظام بخشی به موتور را خواهیم داشت.

ویتاکید کرد: هم اکنون 300 هزار موتورسیکلت در تهران وجود دارد که در مشاغل مختلف به صورت رسمی فعالیت می کنند و هدف اولیه ما این است که این بخش از موتورها را با ارائه تسهیلات مناسب، برقی سازی کنیم چرا که بیشترین تردد را این موتورها در سطح شهر دارند به طوری که یک موتورسیکلت کاربراتوری 7 برابر یک پراید تولید آلایندگی می کند.

شهردار تهران ضمن تأکید بر لزوم جدی ساماندهی، هوشمندسازی و برقی سازی موتورسیکلت ها در پایتخت گفت: هم دولت و هم شهرداری در خصوص موتورسیکلت های برقی«تسهیلاتی مناسب» را به خریداران موتورسیکلت های برقی پرداخت خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.