| کد خبر: 248465 |

۱۸ کیلومتر از جاده های فرعی و روستایی جزیره قشم آسفالت شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم از انجام آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی این جزیره با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی خبر داد.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم از انجام آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده های فرعی و روستایی این جزیره با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالجبار قزلباش  اظهار داشت: این عملیات راهداری سریع و بدون وقفه پیرو حضور « محمد محمدحسینی »  فرماندار شهرستان قشم در روز (سه شنبه پانزدهم شهریور ۱۴۰۱) به منظور بررسی و رفع مشکلات مردم غرب این جزیره و برگزاری جلسه شورای اداری و میز خدمت در بخش حَرّا در روستای دولاب انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از پروژه های مهم و مورد انتظار مردم غرب جزیره قشم و این شهرستان مرزی که در این جلسه مطرح شد آغاز و انجام ( روکش آسفالت گرم ) محور روستای گوری به کانی - دوستکو بطول هفت کیلومتر بود که این خواسته مردمی با  تلاش شبانه روزی عوامل راهداری قشم با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان در حال اجراست که انشاء الله تا ۱۰ روز آینده به پایان می رسد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم توضیح داد: همچنین زیرسازی و آسفالت ۸.۲ کیلومتر از راههای روستایی جزیره قشم از جمله ۱.۵ کیلومتر از ادامه محور سلخ به نقاشه، ۱.۵ کیلومتر از محور جی جیان به کوشه و کاروان، ۵.۲ کیلومتر راه روستایی دهخدا به نقاشه حوالی روستای شیب دراز انجام و به پایان رسیده است.

قزلباش اضافه کرد: پس از بازدید فرماندار قشم از روستاهای سلخ، دولاب، مرادی، گوری، درکو، کُنار سیاه، ملکی، هفت رنگو، گوران، دوربنی، عایشه آباد، دولاب و تمگز درخواست و انتظار مردم ساکن در این روستاها سه کیلومتر از مسیر اصلی درگهان به لافت از درگهان تا کووه ایی نیز آسفالت شده است.

وی گفت: به منظور خدمات رسانی بیشتر به قشموندان فعالیت های راهداری فوری و اضطراری به صورت مستمر برای نصب علائم، حذف مواد زائد از سواره رو، حفظ و صیانت از حریم راهها، لکه گیری مسیرهای مواصلاتی در جزیره قشم به صورت شبانه روزی رو در حال انجام است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم افزود: این شهرستان مرزی دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

محمدمحمد حسینی فرماندار شهرستان قشم روز (یکشنبه یکم خرداد ۱۴۰۱) اعلام کرده بود تمامی منابع و ظرفیت های ممکن برای توسعه راههای جزیره برای انجام آسفالت، بازسازی و توسعه راههای روستایی به کار گرفته و استفاده شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.