| کد خبر: 248463 |

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا:

اولین مجوز تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در استان خوزستان صادر شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از صدور اولین مجوز تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در استان خوزستان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از صدور اولین مجوز تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در راستای تسریع در چرخه حمل کالا و هم افزایی شرکت های حمل و نقل و افزایش بهره وری ناوگان، شرایط تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در ابلاغیه ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا در سال ۱۴۰۱ مدنظر قرار گرفته و اولین مجوز تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در استان خوزستان صادر شد.

وی با بیان اینکه تقاضای تشکیل کنسرسیوم حمل و نقل نیازمند درخواست کتبی دو یا چند شرکت حمل و نقل دارای پروانه فعالیت معتبر و مستقر در چند شهر مختلف به همراه ارائه تصویر پروانه فعالیت و قرارداد همکاری مشترک و معرفی شرکت متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم حمل و نقل است، عنوان کرد: کلیه مراحل اخذ مجوز تشکیل کنسرسیوم از طریق اداره کل استان مرکزیت شرکت متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم حمل و نقل صورت می پذیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری اظهار کرد: علاوه بر لزوم ارائه نسخه ای از قرارداد فی مابین شرکت های عضو کنسرسیوم توسط متقاضیان، فرمی حاوی مشخصات شرکت های عضو کنسرسیوم شامل نام شرکت، کد فعالیت، استان و شهرستان مرکز فعالیت، نام مدیرعامل، امضاء مدیرعامل و ...از سوی اداره کل استان تهیه و در پرونده کنسرسیوم مربوطه درج می شود.

حمداللهی با تاکید براینکه هر نوع الحاق و اضافه شدن اعضای جدید به کنسرسیوم موجود منوط به تنظیم الحاقیه قرارداد فعالیت مشترک بوده و بایستی به اطلاع اداره کل استان ذیربط برسد، گفت: پس از ارائه مدارک مذکور، اداره کل استان ذی ربط ضمن بررسی اسناد و مدارک ارائه شده و در صورت تایید، مجوز فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل را صادر می کند. مدت اعتبار این مجوز سه سال بوده و در این مدت هر نوع فعالیت شرکت ها و موسسات عضو کنسرسیوم حمل و نقل تحت نام و قالب مذکور بلامانع خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه کامیون های ملکی و تحت پوشش شرکت های عضو کنسرسیوم حمل و نقل به عنوان مجموعه واحد تلقی می شوند و می توانند در مناقصه های بزرگ و کوچک ملاک عمل قرار گیرند. ضمن اینکه هر یک از شرکت های عضو کنسرسیوم مجاز به شرکت در مناقصات برگزار شده و انعقاد قرارداد حمل با صاحبان کالای واقع در حوزه مجاز فعالیت سایر شرکت های عضو است؛ لیکن صدور بارنامه و مسئولیت حمل کالا برای این قبیل محمولات، تابع ضوابط عمومی بوده و صرفا از سوی شرکت عضو مستقر در محل بار با رعایت حوزه جغرافیایی فعالیت وی امکان پذیر است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا این سازمان با بیان اینکه هر یک از شرکت های عضو کنسرسیوم، مدیریت فعالیت اجرایی دیگر اعضا را در محل فعالیت خود بر عهده دارد، عنوان کرد: در صورت بروز مشکل یا تعطیلی هریک از شرکت ها، شرکت مذکور از کنسرسیوم خارج می شود؛ در صورتیکه آن شرکت در ابتدا به عنوان شرکت متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم معرفی شده بود، اعضای کنسرسیوم می بایست نسبت به معرفی شرکت جدید متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم اقدام کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حیدرزاده 0 0

    با سلام
    خبر تشکیل کنسرسیوم در بخش حمل و نقل خبر بسیار خوبی برای صنعت حمل و نقل کشور خواهد بود. لیکن کنسرسیوم به موانعی در زمان شروع به فعالیت برخورد خواهد نمود که باید قبل از شروع عملیات برای آن چاره اندیشی کرد. اول اینکه مباحث مالیاتی ناشی از درامد کنسرسیوم به چه نحو خواهد بود. و دوم سیاست سازمان راهداری در قبال نحه اخذ بار کامیونهای ملکی و استیجاری که در قالب کنسرسیوم معرفی می گردند چیست؟ آیا این کامیونها می توانند خارج از سالن اعلام بار وبدون نوبت حمل بار نمایند یا باید بر اساس نوبت جذب بار نمایند؟