| کد خبر: 248376 |

راهکارهای تقویت تجارت ایران و پاکستان از کریدور ITI بررسی شد

فعال سازی مرز ریمدان- گبد، ارائه خدمات 24 ساعته گمرکی و استفاده از رویه تیر الکترونیک با هدف تقویت کریدور ITI موضوعاتی بود که در سفر هیات اعزامی اتاق ایران به پاکستان پیگیری شد.

تین نیوز

فعال سازی مرز ریمدان- گبد، ارائه خدمات 24 ساعته گمرکی و استفاده از رویه تیر الکترونیک با هدف تقویت کریدور ITI موضوعاتی بود که در سفر هیات اعزامی اتاق ایران به پاکستان پیگیری شد.

به گزار ش تین نیوز، بررسی  راه های توسعه حمل ونقل و ترانزیت به عنوان زیرساخت اصلی تجارت و سرمایه گذاری بین المللی در جلسات اعضای هیات اعزامی از اتاق ایران با اعضای فدراسیون اتاق های پاکستان مورد توجه قرار گرفت.

تجهیز و فعال سازی مرز ریمدان- گبد برای توسعه فعالیت های اقتصادی و حمل ونقلی در منطقه، ارائه خدمات 24 ساعته گمرکی و عبور مرزی در مرز میرجاوه و تفتان، استفاده از رویه تیر الکترونیک " Digital Tir" ، همکاری موسسات ضامن و صادرکننده کارنه تیر دو کشور و شرکت های حمل ونقل بین المللی به منظور ترویج رویه حمل ونقل ترکیبی تحت نظام کارنه تیر از عمده مواردی بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در همین راستا بهنام فرامرزیان، مدیر امور حمل ونقل بین المللی، کارنه تیر و آ.ت.آ اتاق ایران دیدارهای جداگانه ای با همتای پاکستانی خود طارق رنگونوالا رئیس امور کارنه تیر اتاق بازرگانی بین الملل پاکستان"PNCICC"، رئیس هیات مدیره و مدیرکل بخش بازرگانی هلدینگ لجستیک NLC و برخی از مدیران شرکت های حمل ونقل بین المللی فعال در مسیر ایران- پاکستان داشت.

با توجه به اهمیت و جایگاه لجستیک در بحث های تجاری، عبدالحکیم ریگی رئیس اتاق مشترک ایران و پاکستان و چند تن از بازرگانان بخش خصوصی نیز با هدف بیان و تشریح چالش های اصلی خود در حوزه حمل ونقل در ارتباط با پاکستان در  این نشست ها حضور داشتند.

در این بین فرامرزیان با توجه به محدودیت های ناشی از تحریم و نبود امکان روابط بانکی بین دو کشور از تهاتر با طرف های پاکستانی به عنوان راهکاری برای احیا و تقویت سطح مناسبات تجاری یاد کرد و گفت: امور کارنه تیر اتاق ایران آماده است تا در طراحی و اجرای سازوکارهای اجرایی آن با طرف پاکستانی وارد عمل شود و همکاری لازم را در این رابطه داشته باشد تا نقشه راه مناسبی برای توسعه فعالیت های تجاری در مسیر کریدور اسلام آباد – تهران- استانبول موسوم به ITI و همچنین همکاری مشترک با بانک های دولتی و خصوصی پاکستان برای پذیرش تراکنش های مالی در حوزه حمل ونقل که ارتباطی با محدودیت و مسائل تحریم ندارد، تعریف شود.

او نتجیه رایزنی های انجام شده در طول سفر هیات ایرانی به پاکستان را موفقیت آمیز توصیف کرد و خواستار بررسی کارشناسی توافقات و مباحث صورت گرفته در قالب کمیسیون های تخصصی، توسط اتاق مشترک با همکاری سایر اتاق ها به ویژه اتاق زاهدان باهماهنگی واحد امور بین الملل اتاق ایران شد.

از نگاه مدیر امور حمل ونقل بین المللی اتاق ایران آنچه به پیشبرد اهداف و برنامه ها در ارتباط با کشورهای هدف کمک می کند، پیگیری و اجرایی کردن توافقاتی است که در طول مذاکرات با آنها مطرح می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگر عراق همکاری کند !! لازم نیست این کریدور در محدوده ترکیه باقی بماند که اصولا مایل به رشد ترانزیت در ایران نیست !! می شود کریدور گوادر به سوریه !! یا گوادر به دریای خزر و سپس کریدور ترانس خزر !! یا گوادر به دریای سیاه !!