| کد خبر: 248367 |

◄ الزام نصب حفاظ ایمنی وسایل نقلیه باری با سن بالای پنج سال+ سند

نصب حفاظ ایمنی وسایل نقلیه باری با سن بالای پنج سال از تاریخ اول دی ماه 1401 الزامی شد.

تین نیوز

 نصب حفاظ ایمنی وسایل نقلیه باری با سن بالای پنج سال از تاریخ اول دی ماه 1401 الزامی شد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس نامه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، این دستور العمل در پی تایید نصب حفاظ ایمنی وسایل نقلیه باری با سن بالای پنج سال در جلسه 124 کمیسیون ایمنی راه های کشور، ابلاغ شده است.

محمد اتحادی راننده کامیوندار و عضو جمعیت ایمنی راه های کشور در این زمینه گفت: هرچند کامیون ها در حوادث رانندگی کشور نقش کمتری دارند ولی لازم است رانندگان و کامیونداران به نکات ایمنی ناوگان خود توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: در شرایط فعلی، یکی از مشکلات موجود در بخش ناوگان سنگین حمل کالا، فرسودگی ناوگان سنگین و نداشتن علایم ایمنی است.

اتحادی عنوان کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند در جاده حوادثی رخ می دهد که طی آن خودروی سواری یا موتور با قسمت عقب یا جلوی کامیون یا تریلر برخود کرده اند و کامیون ها کاملا سواری را زیر گرفته اند.

به گفته این عضو جمعیت ایمنی راه ها، برای جلوگیری ا ز وقوع چنین رخدادی لازم است سپرها و گاردهای جلو و عقب تریلر و کامیون به همین صورت که بخشنامه اش صادر شده است، بازسازی و استاندارد شود.

این راننده کامیوندار ادامه داد: نکته مهم این است که گاردها و سپرهای قسمت عقب بسیاری از تریلرها استاندارد نیست و اغلب از پروفیل هایی با ضخامت کم و ناچیز ساخته شده و با کوچکترین ضربه جدا و دچار شکستگی می شود.

اتحادی گفت: نکته مهمی که لازم است در بحث حفاظ های جانبی مورد توجه قرار گیرد گاردها و محافظ های کناره های تریلر است.

او افزود: تریلرها و یدک های قدیمی که در حال فعالیت هستند بر اثر خرابی و ناهواری های جاده دچار تکان های شدید و لرزش می شوند، این تکان ها، محافظ ها و گاردهایی که در دو طرف کناری تریلی نصب می شود را شکسته و از بدنه جدا می کند و بارها در جاده  مشاهده شده که دیواره دور تریلرها و نیمه یدک های لبه دار بر اثر شکستگی جوش ها در جاده رها شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین به نظرم بهتر است در مورد تریلرهای قدیمی تجدید نظر شود که حفاظ های جانبی دو طرف را نصب نکنند اما در مورد نصب گارد جلو و عقب لازم است همه کامیون ها و تریلرها و کشنده ها آن را رعایت کنند.

گارد جلو کامیون
نصب حفاظ ایمنی در کامیون
گارد کنار کامیون
نصب حفاظ ایمنی کناری

 

نامه تهران
دستورالعمل مربوط به نصب حفاظ ایمنی
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریدون بهرامی 0 0

    اول جاده های برون شهری را باز سازی کنند مثال جاده از پلیس راه مبارکه به سمت مبارکه که اگر فولاد به کامیون جوش بدهند بر اثر تکانهای زیاد می شکند رانندگان ‌ کامیون خیلی احتیاط کار هستند و گذشت زیادی دارند واروژ برای آنها یک قانون جدید میگذارند و شامل هزینه های زیاد میشوند و درآمد بک عده سود جو