| کد خبر: 248343 |

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

رونمایی از سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نگهداری رویه‌ راه‌ های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای از رونمایی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نگهداری رویه‌ های راه‌ های کشور در همکاری سازمان راهداری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خبر داد.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای با اعلام اینکه سامانه های در دست مطالعه سازمان راهداری به زودی رونمایی می شود از رونمایی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نگهداری رویه های راه های کشور در همکاری سازمان راهداری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در چهاردهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات به معرفی بخشی از سامانه های فعال در بخش جاده های کشور پرداخت.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امروز سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نگهداری رویه های راه های کشور که در همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک اماده شده رونمایی می شود که در این سامانه ۲۵ میلیون عکس و تصویر از قطعات و نقاط مختلف در سامانه بارگذاری شده است.

اکبری با اشاره به اینکه علاوه بر سامانه PMS سامانه مدیریت روسازی راه ها طراحی چندین سامانه دیگر نیز در سال های گذشته آغاز شده است، توضیح داد: سامانه هایی که مطالعه آنها آغاز شده است در مراحل انتهایی طراحی و راه اندازی هستند که به زودی و در همایش های آتی از آنها رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از سامانه های مهم تحت وب، سامانه نگهداری از پل های کشور است. هم اکنون ۳۵۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک در کشور وجود دارد که اطلاعات ۲۵۰ دستگاه پل در سامانه نگهداری پل های کشور ثبت شده است که می تواند در آینده نزدیک در اختیار همگان قرار بگیرد. همچنین سامانه ایمنی جاده های کشور سامانه ای است که اطلاعاتی را در خصوص ایمنی راه ها  و جاده ها در اختیار قرار می دهد. با استفاده از این سامانه قادر خواهیم بود تا جاده های کشور را از نظر ایمنی بر اساس اطلاعات سامانه ارزیابی کنیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سامانه نقاط حادثه خیز کشور نیز در مراحل پایانی قرار دارد که با استفاده از این سامانه نقاط حادثه خیز در کشور در بازه های زمانی شناسایی خواهند شد.

به گفته وی، سامانه جامع راهداری هم اکنون پیاده سازی شده است که ۱۸۰ فعالیت راهداری در این سامانه روزانه و لحظه ای با کمک همکاران ثبت شده است. همچنین حدود ۱۰ میلیون فعالیت راهداری در آیتم های مختلف در این سامانه طبقه بندی شده است که دسترسی آزاد آن به زودی برای آحاد مردم و پژوهشگران میسر خواهد شد.

اکبری بر ارتقای کیفیت آسفالت به عنوان موضوعی اقتصادی و اجتماعی در کشور تاکید کرد و گفت: هم اکنون دانش فنی در حوزه ماشین آلات، تجهیزات و افزودنی های جدید به آسفالت ارتقا یافته است اما با وجود ارتقای دانش فنی در دهه های اخیر افت کیفیت در اجرای پروژه ها رخ داده که باید این رویه اصلاح شود.

وی تصریح کرد: باید قراردادهای حوزه روکش آسفالت در کشور استانداردسازی شود و بنابراین باید موضوع کنترل کیفیت و تضیمین کیفیت به قراردادها افزوده شود. زیرا هم اکنون در نوع قراردادها بی نظمی فراوانی را شاهد هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.