| کد خبر: 248321 |

کارشناس مرکز هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک/ تداوم بارش ها تا هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید در بیشتر استان های کشور خبر داد که موجب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد می شود.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید در بیشتر استان های کشور خبر داد که موجب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  وضعیت جوی کشور را برای امروز دهم آبان و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، بخش های شمالی استان های ایلام، خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی، سمنان شمال چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و قم بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

رفیعی گفت: فردا چهارشنبه نیز بارش ها در جنوب ایلام، خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، مرکزی، قم، سمنان، خراسان رضوی به همین شکل ادامه می یابد ولی در سواحل خزر بارش ها خفیف خواهد شد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه مناطق شمال شرق و شرق کشور، استان های واقع در دامنه های شمالی البرز و مرکزی، بخش های مرکزی کشور، جنوب غرب و بخش هایی از جنوب و شرق کشور و شمال خلیج فارس بارش باران خواهد داشت که تا روز شنبه ادامه می یابد اما از شدت بارش ها کاسته می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق کشور را همراه با وزش باد شدید اعلام کرد و گفت: این شرایط در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک می شود.

رفیعی خاطر نشان کرد: طی امروز و فردا مناطق شمالی خلیج فارس و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم آب های دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی به دلیل شدت بارش های امروز در استان های لرستان، شمال خوزستان، گلستان و جنوب مرکزی خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط روز چهارشنبه برای کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، خورستان و مناطق غرب و جنوب استان اصفهان برقرار خواهد بود که سبب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مناطق مستعد، اختلال در تردد جاده ای و آسیب به صنایع کشاورزی خواهد شد.

رفیعی آسمان امروز تهران را همراه با رگبارهای پراکنده و گاهی رعد و برق را اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۲۱ درجه و کمینه دما نیز فردا به ۱۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.