| کد خبر: 248282 |

◄ سفر هیجان انگیز فضایی با بالن های 200 هزار دلاری + عکس

یک شرکت گردشگری فضایی قصد دارد تا از سال ۲۰۲۵ با دریافت ۲۰۰ هزار دلار، گردشگران را با بالن به لبه فضا ببرد.

تین نیوز

یک شرکت گردشگری فضایی قصد دارد تا از سال ۲۰۲۵ با دریافت ۲۰۰ هزار دلار، گردشگران را با بالن به لبه فضا ببرد.

به گزارش تین نیوز، شرکت مادریدی هالو اسپیس(Halo Space) در حال برنامه ریزی پروازهای تجاری فضایی با انتشار صفر کربن است. این شرکت قصد دارد مسافران را با یک کپسول مدور شیک که به یک بالن متصل شده به فضا برساند.

این کپسول در هر سفر قادر به جابه جایی هشت مسافر به علاوه یک خلبان است و پنجره های پانورامای آن امکان دید ۳۶۰ درجه زمین را در ارتفاع ۲۵ مایلی(۴۰ کیلومتری) فراهم می کند.

بالن  فضایی هالو اسپیس

این شرکت اعلام کرده که اولین پرواز آزمایشی خود با نمونه اولیه این کپسول فضایی را در ماه دسامبر در هند انجام خواهد داد.

آلبرتو کاستریو(Alberto Castrillo)، افسر ارشد فناوری هالو اسپیس می گوید: هدف ما پرتاب موفقیت آمیز کپسول فضایی برای رسیدن به ارتفاع ۳۵ کیلومتری و فرود و بازیابی آن است.

در این فرآیند، ما الگوریتم های شبیه سازی پرواز را تأیید می کنیم، ارتباط بین کپسول و مرکز کنترل پرواز را آزمایش می کنیم، و همچنین هزاران نقطه داده را از حسگرهای نصب شده روی کپسول جمع آوری می کنیم.

بالن  فضایی هالو اسپیس

هالو اسپیس ادعا می کند که کپسول های این شرکت بدون انتشار گاز دی اکسید کربن به فضا می روند و سازگارترین گزینه با محیط زیست برای انجام سفرهای تجاری فضایی هستند. پس از تکمیل آزمایشات موفقیت آمیز، این شرکت پروازهای تجاری خود را در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد و در ادامه نیز قصد دارد پایگاه های فضایی خود را در چهار قاره تاسیس کند.

از سال ۲۰۲۹، در مجموع ۴۰۰ سفر تجاری با ۳۰۰۰ مسافر در سال با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو برای هر بلیط انجام خواهد شد.

این شرکت ادعا می کند که مشتریان می توانند انحنای زمین را به مدت چهار تا شش ساعت تماشا کنند.

کارلوس میرا(Carlos Mira)، مدیر عامل و موسس شرکت هالو اسپیس می گوید: در ۱۲ ماه گذشته ما با بهترین و با تجربه ترین شرکت ها در صنعت هوافضا برای استفاده از فناوری های اثبات شده و ایمن موجود کار کرده ایم.

بالن  فضایی هالو اسپیس

نمونه اولیه هالو اسپیس در هفته سوم دسامبر در تاسیسات بالن موسسه تحقیقات بنیادی تاتا واقع در حیدرآباد هند به پرواز در خواهد آمد.

نمونه اولیه تا ارتفاع کمی بیش از ۲۰ مایل(۳۵ کیلومتر) در استراتوسفر(لایه دوم جو زمین) سفر خواهد کرد و برای تقریباً شش ساعت در آن جا خواهد ماند.

دومین پرواز آزمایشی این کپسول فضایی در حال حاضر برای پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در اسپانیا برنامه ریزی شده است. تصاویر مفهومی این شرکت طرح هایی را نشان می دهد که بسیار شبیه به نمونه های شرکت اسپیس پرسپکتیو(Space Perspective) مستقر در فلوریدا است.

رونمایی از بالون فضایی لاکچری نپتون

در همین حال، شرکت گردشگری فضایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) از طرح نهایی اتاقک بالون خود طی چند ماه گذشته، پرده برداری کرد و اعلام کرد قصد دارد با آن مشتریان را تا اوایل سال ۲۰۲۴ با پروازهایش به مرز کیهان ببرد.

سفینه فضایی نپتون

این اتاقک که سفینه فضایی نپتون نام دارد، دارای چشم انداز عظیم ۳۶۰ درجه، صندلی های راحتی، قابلیت اتصال به وای فای و حتی یک بار برای سرو کوکتل است. هزینه بلیط برای هر نفر ۱۲۵ هزار دلار است که با آن در کابینی که حداکثر هشت نفر در آن جای می گیرند، می توانید سفر شش ساعته رفت و برگشتی به فضا داشته باشید.

دوربین های تلسکوپی که بیرون این اتاقک قرار دارند به مسافران این امکان را می دهند که دید نزدیک تری به سیاره زمین داشته باشند.

سفینه فضایی نپتون

اسپیس پرسپکتیو امیدوار است که تا اواخر سال ۲۰۲۴ کابین های خود را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پرواز درآورد. این شرکت هفته گذشته یک طراحی کاملا جدید کپسولی را از طریق مجموعه ای از برداشت های هنرمندان به نمایش درآورد. این شرکت در توییتی نوشت: «این اتاقک اکنون در محوطه دانشگاه ما در ساحل فضایی فلوریدا در حال تولید است.»

سفینه فضایی نپتون

سفینه فضایی نپتون

این بالون به جای سوخت های فسیلی، هیدروژن بالون را از منابع تجدیدپذیر به دست می آورد و یکی از چیزهایی که مسافران در این پرواز تجربه نمی کنند، احساس بی وزنی است.

طراحی آن تا حد زیادی شبیه به نسخه های قبلی است، به اضافه یک کپسول کروی که بر روی کابل های زیر یک بالون بزرگ آویزان است. اما پنجره های بلند ۱.۵ متری، صندلی های عمیق، رنگ های تیره و بنفش و نورپردازی ملایم، آن را از کپسول های سفید و تروتمیز رقبا متمایز می کند.

سفینه فضایی نپتون

این بالون به ارتفاع ۳۰ کیلومتری می رسد که بسیار پایین تر از رقبای خود یعنی Virgin Galactic یا Blue Origin است که به ترتیب به فاصله بیش از ۸۰ کیلومتری و نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا دست پیدا می کنند. دراگون های اسپیس ایکس از این هم عمیق تر به فضا پرواز می کند. اما ۳۰ کیلومتر هنوز هم بسیار بالاتر از هواپیماهای تجاری است که تنها تا ارتفاع ۹.۵ کیلومتری بالا می روند.

سفینه فضایی نپتون

قیمت سفر شش ساعته با این بالون نیز به طور قابل توجهی کمتر از بلیط های Virgin Galactic است که برای سفر با هواپیمای فضایی ۴۵۰ هزار دلار هزینه در پی دارد.

Blue Origin اصلا قیمت هایش را فاش نمی کند اما تصور می شود قیمت بلیط هایش بسیار بیشتر از این ها باشد. جین پوینتر از بنیان گذاران اسپیس پرسپکتیو می گوید: «ما می خواستیم راهی پیدا کنیم که طرز فکر مردم در مورد پروازهای فضایی را تغییر دهد و آن را بسیار قابل دسترس تر سازد.»

Space Perspective برای سال اول خود ۲۵ پرواز را برنامه ریزی کرده که همین حالا هم همه صندلی ها رزرو شده اند. به گفته این شرکت تاکنون بیش از ۹۰۰ بلیط تهیه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.