| کد خبر: 248244 |

قیمت بلیت پروازهای جام جهانی امروز اعلام می شود

رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: طبق مجوزها و توافقات انجام شده بین دو کشور در بازه یک ماهه، 84 پرواز توسط ایران‌ایر و 198 پرواز را قطر ایرویز انجام می دهد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: طبق مجوزها و توافقات انجام شده بین دو کشور در بازه یک ماهه، 84 پرواز توسط ایران ایر و 198 پرواز را قطر ایرویز انجام می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا؛ محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز قیمت بلیت هواپیما از مسیرهای مختلف ایران به قطر اعلام می شود، گفت: نرخ گذاری پروازهای خارجی شرایط متفاوتی از قیمت بلیت مسیرهای داخلی دارند و مشمول قیمت های مصوب نمی شوند. اما با توجه به توافقات انجام شده، امروز قیمت بلیت از شهرهای مختلف ایران به قطر با شرکت هواپیمایی ایران ایر و قطرایرویز اعلام می شود.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که پروازهای خارجی نرخ مصوب ندارند اما تلاش ما این است که قیمت متعارف را برای مردم و علاقه مندان در نظر بگیریم، اظهار داشت: به طور قطع بلیت های ایران ایر و قطرایرویز اختلاف قیمت خواهند داشت اما قیمت بلیت ایران ایر را متعارف تعیین کرده ایم به ویژه برای افرادی که قصد اقامت طولانی در قطر ندارند و قطر هم اجازه داده است که افراد برای تماشای یک بازی و بدون اقامت وارد قطر شوند. بنابراین قیمت بلیت هواپیما برای این افراد باید در حدی باشد که هزینه سفر برای آنها صرفه اقصادی داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به شهرهایی از ایران که مبدا انجام پروازهای جام جهانی قطر خواهند بود، ادامه داد: طبق توافقات انجام شده بین ایران ایر و قطرایرویز از شهرهای تهران، شیراز، لار، کیش، مشهد و اصفهان پروازهای جام جهانی برقرار می شود و البته با اعلام سازمان هواپیمای کشوری فرودگاه های شهرهایی از جمله بوشهر و بندرعباس هم آمادگی انجام پروازهای جام جهانی را دارند و می توانند پشتیبان باشند.     

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر انجام آمایش سرزمینی افرادی بلیت بازی های جام جهانی را خریداری کردند، گفت: پراکندگی جمعیت 21 هزار نفری که بلیت بازی های جام جهانی را خریداری کرده اند  حائز اهمیت است و این پراکندگی شهرهای برقراری و انجام پروازهای قطر را تعیین می کند. از شروط فروش بلیت هواپیما به قطر داشتن بلیت بازی جام جهانی است و تنها این افراد امکان خرید بلیت هواپیما را دارند و دریافت هایا کارت هم منوط به همین شروط است.

محمدی بخش افزود: براساس همین آمایش سرزمینی، در شهرهایی که کسی بلیت بازی های جام جهانی را نخریده یا تعداد آنها کم و محدود است پرواز جام جهانی برقرار نمی شود و دلیل اینکه کیش در دسته شهرهای مبدا پرواز به جام جهانی تعیین شده این بوده که جا به جایی افراد از کیش به قطر سریع تر و ارزان تر انجام می شود.

وی با بیان اینکه به غیر از ایران ایر (هما) تاکنون هیچ ایرلاین داخلی درخواستی برای انجام پروازهای جام جهانی را نداشته است، اظهار داشت: طبق مجوزها و توافقات انجام شده بین دو کشور در بازه یک ماهه، 84 پرواز توسط ایران ایر و 198 پرواز را قطر ایرویز  انجام می دهد البته اگر گروه ایران به مراحل دیگر راه پیدا نکند، عمده جابه جایی ایرانیان در 15 روز انجام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.