| کد خبر: 248235 |

◄ وزیر راه و شهرسازی: 160 هزار کامیون در کشور فرسوده شده است

۱۶۰ هزار کامیون در کشور فرسوده شده است و آنهایی که هزینه زیادی دارند و سوخت زیادی مصرف می کنند باید از رده خارج شوند.

تین نیوز

در حالی که وزیر راه و شهرسازی از وجود ۱۶۰ هزار کامیون فرسوده در کشور خبر داد و تاکید کرد خودروهایی  که هزینه زیادی دارند و سوخت زیادی مصرف می کنند باید از رده خارج شوند،  یکی از رانندگان مالک ناوگان فرسوده معتقد است طرح نوسازی ناوگان فرسوده از ابتدا به صورت نادرست اجرا شد که اکنون موجب بروز مشکلات عدیده ای شده  و روند نوسازی ناوگان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبری که ایرنا منتشر کرد، رستم قاسمی روز پنجشنبه پنجم آبان ماه، در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد به مشکلات جاده های زمینی و ناوگان این بخش اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده در کشور داریم که نیاز به نگهداری و گاه بازسازی دارند اما حتی یک ریال هم بودجه در وزارت راه و شهرسازی برای نگهداری از این راه ها در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: ۱۶۰ هزار کامیون در کشور فرسوده شده است و آنهایی که هزینه زیادی دارند و سوخت زیادی مصرف می کنند باید از رده خارج شوند و از سوی دیگر ترددهای ترانزیتی مستقیم بین روسیه و ایران در حال انجام است از این رو نوسازی ناوگان زمینی کشور ضروری است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: انجام کارهای بزرگ در حوزه حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی کشور بدون همراهی مجلس شورای اسلامی ممکن نیست و برای این حوزه باید فکری بنیادی کرد.

در عین حال یکی از رانندگان مالک ناوگان فرسوده معتقد است طرح نوسازی ناوگان فرسوده اگر درست اجرا می شد تا کنون روند نوسازی ناوگان باری اجرا شده بود.

به گزارش تین نیوز، این راننده فرسوده سوار در شبکه های اجتماعی نوشت: اگرچه هدف از اجرای این طرح حذف و اسقاط ناوگان فرسوده و جایگزینی با ناوگان به روز بوده است اما به دلیل اجرای نادرست طرح،  علت اصلی اجرای آن یعنی حذف و اسقاط ناوگان فرسوده تحت شعاع قرار گرفت.

وی افزود: اگر موضوع اسقاط کردن ناوگان فرسوده در این طرح حذف شود نه تنها دیگر اجرای این طرح مزیت اقتصادی و زیست محیطی برای کشور نخواهد داشت بلکه هیچ ناوگان فرسوده ای از چرخه حمل و نقل حذف نخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمزه عزیزی . 0 0

    اینکه میگن کامیون فرسوده هست راست میگن .ولی وقتی فرسوده سوار راضی نمیشه کامیونش را اسقاط کنه و دولت هم قدرت و بودجه کافی نداره تکلیف چیه ؟فرسوده سواری که شصت سال سن داره دیگه توان این را نداره بره زیر بار قسط بانکی با همون کامیون فرسوده ماهی دوتا بار نزدیک می بره و مابقی ماه را سهمیه سوختش را می فروشه .تنها راه برای اسقاط کامیون فرسوده این است که اولا سهمیه سوختشان کم شود دوم محدودیت تردد داشته باشند سوم سن فرسودگی ملاک باشد نه معاینه فنی الکی .در ضمن اسقاط یعنی پرس شود نه اینکه فقط مدارک باطل بشه و کامیون بره معدن کار کنه