| کد خبر: 248229 |

◄ مسیر برگشت خط مترو تهران – پرند در حال ریل گذارى است

در نشست شوراى هماهنگى معاونان و مدیران شرکت مترو تهران، ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت بودجه، وصول وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال هاى گذشته و همچنین امکان گشایش اعتبارات اسنادى، چالش هاى عمده پیشرفت عملیات اجرایى در خطوط 3 ، 4 ، 6 ،7 و نیز مسیر حدفاصل فرودگاه امام خمینى (ره) تا شهر جدید پرند مورد بررسى قرار گرفت.

تین نیوز

در نشست شوراى هماهنگى معاونان و مدیران شرکت مترو تهران، ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت بودجه، وصول وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال هاى گذشته و همچنین امکان گشایش اعتبارات اسنادى، چالش هاى عمده پیشرفت عملیات اجرایى در خطوط 3 ، 4 ، 6 ،7 و نیز مسیر حدفاصل فرودگاه امام خمینى (ره) تا شهر جدید پرند مورد بررسى قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومى و امور بین الملل شرکت راه آهن شهرى تهران و حومه (مترو)، ماحصل این جلسه، بازنگرى در برنامه رفع نواقص خطوط 3 و 4 به همراه ارائه زمان بندى جدید براى تکمیل ایستگاه هاى خطوط 6 و 7 شبکه مترو پایتخت بود؛ البته مساله تحویل اراضى مصوب جهت تحویل به پیمانکار ساخت مترو تهران - پرند و شرایط فعلى پیشرفت بخش هاى ساختمانى و تجهیزاتى آن نیز در نشست مذکور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در این نشست، ابتدا مسئله رفع نواقص خطوط 3 و 4 از جمله احداث هواکش هاى میان تونلى و هواسازها، ورودى هاى جدید و اقدامات مربوط به توسعه شرقى و غربى خط 4 مطرح شد.

در ادامه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکى ایستگاه هاى باقى مانده خطوط 6 و 7 که تعداد آنها به 16 ایستگاه مى رسد، مورد بازبینى قرار گرفت و مقرر شد براساس روند تامین منابع مالى مورد نیاز و خصوصاً پول حاصل از فروش اوراق مشارکت که مربوط به سال 1400 مى باشد، برنامه افتتاح این ایستگاه ها مجدداً به روز شود. البته در این دو خط چند ورودى جدید هم مراحل تکمیل خود را طى مى کنند که در مورد زمان بهره بردارى از آنها هم بحث هایى مطرح شد.

بخش پایانى نشست مذکور، ارائه توضیحات مجرى خط مترو تهران-پرند در مورد شرایط حال حاضر این پروژه بود؛ مسیرى 19 کیلومترى از فرودگاه امام خمینى (ره) تا شهر جدید پرند که پیشرفت عملیات ساختمانى آن از مرز 90 درصد فراتر رفته اما تامین تجهیزات آن نیازمند تامین منابع مالى لازم و تحویل هرچه سریعتر اراضى مورد توافق به پیمانکار طرح است تا با پول حاصل از فروش این اراضى، بتوان نسبت به ثبت سفارش، واریز وجه، ساخت و حمل تجهیزات به تهران و در نهایت نصب و راه اندازى ادوات اقدام کرد. این در حالى است که مسیر برگشت خط مترو تهران – پرند نیز در حال ریل گذارى است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.